[Taiji] Egyesület fejlesztése

Tömösi Örs tomosi at freemail.hu
2015. Május. 13., Sze, 11:38:10 CEST


Sziasztok! Azt hiszem még egy (remélhetőleg) utolsó levelet meg kell írnom, hiszen függőben maradt kérdéseket hagytam hátra. István! Köszönöm a leveled az okokról! Érthető, hogy nem akarsz "kipakolni" a nagyvilágba. Elég kemény lenne egy ilyen "coming out"...Köszönöm a kiegészítésed a fotókról! A videók esetében sajnos nem egy ellenvélemény volt, hanem (amennyire tudom) sok, és hangos is...  Erről ennyit.  Kedves Réder Tamás!Bocs, nem a hivatalosság miatt írom így, hanem, mert több Tamásunk is van. Rengeteg igazság van az írásodban, de sajna kicsit körtét hasonlítasz almával.Magam is elég jól ismerem a magyar harcművész világot. Az a minőségű és mennyiségű foglalkoztatás, amit itt feldobtál azért egyáltalán nem nevezhető általánosnak. Már csak azért sem, mert ehhez egy óriásira duzzadt szervezet kellene, a miénknél sokkalta nagyobb tag-, de főként oktatóbázissal. És itt nem a hozzánk hasonló amatőr (a szó szép értelmében) oktatókra kell gondolni, akik a munkájuk és családjuk mellett (sokszor helyett), még bevállalnak egy-két edzést is pusztán a művészet életben tartásáért, hiszen (hidd el) biznisz az nem nagyon van ebben...Kb két olyan oktató van az egyesületünkben, aki hivatásszerűen oktat, és még ők is (Han mesterhez hasonlóan) masszázzsal, ezzel-azzal egészítik ki a jövedelmüket. Egyiküknek sincs Rolls Royce-a...Nálunk nincs oktatóképzés. Oktató abból lesz, aki elég sokat, és elég lelkesen gyakorol, és elég bolond ahhoz, hogy még a kötelező OKJ-s képzést is kifizesse érte... Sok egyesületben van ez így. Sok egyesületnél vagyunk nagyobbak, és szervezettebbek, de nem vagyunk a szó szoros értelmében profik. A pártoló tagság és hasonló gondolatok abszolút jó kezdeményezések lehetnek. A "miért nincs elég kezdő?" kérdéskörre magad is válaszoltál egy ponttal később. Amikor 60-70 ember jelent meg edzésen, még csak egy rendes honlapunk sem volt. Alig reklámoztunk, és tódultak az emberek. Han mester megjelent egy eseményen, bemutatózott egyet és dőltek az érdeklődők. Önmaga is meglepődik néha, hogy milyen kevesen jelentkeznek manapság. Hogy egy kicsit megnyugtassalak azért a legutóbbi induló kezdőcsoportban újra voltak vagy 40-en...Más kérdés az, hogy egy-két év múlva hányan maradtak belőlük. De ez is természetes folyamat, amit bármilyen harcművészeti iskolában el tudnának neked mesélni illetve biztosan tapasztaltad is, hiszen komoly múltad van. Az adó 1%-a nem olyan egyszerű dolog ám. Egyesületünk folyamatosan törekszik megfelelni a követelményeknek, de idén még nem sikerült. Béla biztos többet tud erről mondani, ha akar, én nem vagyok egy gazdasági guru.  Szponzorokat általában olyan egyesületekhez lehet találni (vagy olyan eseményekhez) akik folyamatosan jelen vannak "kifelé"... Versenysportokhoz főként. Amiknek van reklámértéke. Nálunk a versenyzés nincs igazán előtérben a gyakorlók, a tagok gondolkodásában. Tudnék mesélni róla, milyen kevés ember érdeklődik eziránt egyáltalán. Meg kell érteni, hogy nem vagyunk "hagyományos" harcművészeti iskola. Szerintem a saját gyakorlóink közül is meglepődnének páran, ha harcművészetnek vagy küzdősportnak aposztrofálnánk a taijiquan-t. Kevés aki sportolni, izzadni, önmagát megerőltetni vagy megmérettetni jár edzésre. Sokkal erősebb a rekreációs oldal, az enyhülést, megnyugvást, idillt keresők száma. Ehhez viszont nehéz szponzorációt találni. Hacsak valamelyik tagtársunk részéről nem. Ezúton felhívom a tagtársaink figyelmét a szponzoráció lehetőségére és szükségességére. Remélem lesz, aki lecsap a lehetőségre! A rangok. Hogy ez milyen egy furcsa téma nekem! Érthetetlen. Miért szeretne mindenki alá-meg fölérendelődni? Nincsenek övek. Nincs olyan, hogy "barna öves tanítvány". Nem is hiszem, hogy lesz. A hagyományos kínai harcművészetekben ez mindig is így volt, mindig is így lesz. Ez nem az a fajta rendszer, nem az a fajta tanulási mód. Talán ezért nem tudunk óriásira duzzadni. Talán nem is akarunk. Ez egy családi alapon szerveződő, hagyományos közösség, és már az egyesületi létbe is nehezen szocializálódik. Gondoljátok végig, hogy Han mester hogyan tanult! Tian mester, Feng mester? Miért nem kellenek övek? Ha ezt sikerül megérteni, akkor könnyebb megérteni, hogy miért vannak hibák vagy inkább csetlés-botlások az egyesületi életünkben. Úgy látom komoly félreértés van a "belső-" avagy "fogadott tanítvány" témakörben. Ráadásul belekeverjük az egyesületi életbe, pedig (félig) független attól. Csak, hogy tisztázzuk. Nem azért lesz valakiből fogadott tanítvány, mert ügyesebb, szebb, jobb, értelmesebb, régebb óta gyakorol mint a többiek. Ha azzá válik sem lesz tőle ügyesebb, szebb, jobb netán fontosabb az egyesület életében. Ettől nem lesz valaki "fekete öves". Nem jár plusz edzéssel, plusz programokkal, hirtelen megvilágosodással, fülekbe elsuttogott mágikus formulákkal, amelyek megváltoztatják a gyakorlást. Leginkább kötelességekkel jár, és leginkább a kapcsolatról szól. Han mester és a tanítvány kapcsolatáról. Ha ez a kapcsolat valamiért elmélyül az idők folyamán, akkor lesz valakiből belső tanítvány. Majdhogy családi kapcsolatot teremt. Viszont onnan, hogy valaki az lett, reprezentálja a mesterét. Ahogy egy fiú vagy leány reprezentálja a szüleit. Ne keverjük a dolgokat, és ne hasonlítgassunk almát körtével, ha lehet! :) Megjegyzem kellene tartanunk egy-két elméleti előadást vagy írni egy-két cikket a honlapra, tisztázandó ezeket a kérdéseket. Ja, és a legfontosabb. Az egyesület vezetősége Han mester + 12 választott ember. ebből a tizenkettőből négy nem belső tanítvány. A másik nyolc sem azért vezetőségi tag, mert belső tanítvány, hanem mert elég régen jár edzésre... Remélem kimerítő voltam! Ha kihagytam valamit, bocsánat! Ha nem ért velem egyet valaki a vezetőségből, azért is bocsánat! Nem egyeztettem egyik kérdésben sem velük, sem Han mesterrel. Csak a saját véleményemet írtam le. Örs Kisimulsz <info at kisimulsz.hu> írta:
> 
Sziasztok,

Réder Tamás vagyok.Elég sok felé harc-művészkedtem.
kb. 5 és fél évet Chen Taijiztam az egyesületben és kb. 2-3 éve nem vagyok számotokra láthatóan aktív.
Azért írok, mert segíteni szeretnék, főleg magamon : ) hogy legyen hol Chen Taiji Chuanoznom Magyarországon még
egy 20-30 évet : )

Hogy ne parttalan vita legyen, igyekszem  konkrét javaslatokat írni, ahogy Gyuri és Laci és Örs kérte. ( Ő nem kérte, csak felvetette)

Amit leírok az tapasztalat, máshol hogyan csinálják, talán hasznos lenne átgondolni, hol, milyen válaszok születtek hasonló
problémákra és én mit láttam az Egyesületben.


1. Nyári nagy edzőtábor.
Úgy látom a problémáink egyik fő oka, hogy ez   a tábor szinte mindig más helyszínen van.
Azt láttam, hogy jellemzően egy fix helyszínen tartják, akár 10-15 évig és csak nagyon indokolt esetben változtatnak rajta.
Ez számtalan előnnyel jár, nem kell keresni, költeni, megismerni, anyázni, mindenki tudja  hová megy, melyik házban
milyen az ágy, milyen a kaja, érdemes e vinni valamit, mikor megy este busz stb. stb.
Egy kis idő és összeszokás múlva esetleg meg is javítják a tetőt, és mivel fix bevétel az ár is módosulhat, ami jelentős tényező.
Nyár van, meleg, nagyrészt víz mellett vagy közelében szokták tartani.

Nálunk a tagság inhomogenítása miatt, a helynek is ilyennek kellene lenni.
Lehessen akár ott házban aludni, a la carte enni, de sátorozni és főzni is, olcsóbban.
Megőrültem a vacak és drága kajáktól, állandó problémázástól, ez is egy csomó pénz, egy bogrács egytálétel előkészítése és megfőzése erős csapatépítő tevékenység egyébként is.

Az élet úgyis ezt rendezte vegyük már észre, jó példa az a hölgy tagtársunk, aki bérelt közel házat
és így megoldotta és jót edzett.
Ezt a helyszínt csak egyszer kellene megtalálni.

A másik lehetőség, hogy építünk magunknak tábort, központot.
Ez hosszú távú dolog és egy pár hektáros terület megvételével kezdődne, valamelyik főút mellett,
aztán építgetnénk - szépítgetnénk és egyszer csak 10 - 20 év múlva saját táborunk, központunk lenne.
Jól hangzik. Vannak akiknek sikerült. Erre egy elkülönített számlát kellene létrehozni és hátha teremne rajta
egy kis pénz, a nagyhangú visszavont felajánlásokból pl.
Az 1000 mérföldes utazás is az első lépés megtételével kezdődik.



2. Szemináriumok - Edzések  - Egy nyári nagy edzőtábor
A két véglet van meg, hiányoznak a szemináriumok.
Ezekből számtalan formát tartanak mások, megpróbálom nagyjából összefoglalni, bár nagyon összetett a téma:

Májustól - szeptemberig, többféle helyszínen, Bp től max 60 -70 km es távolságig.
Jellemzően kültéren, közösségi, ingyenes parkokban, kiránduló helyeken, várromoknál, saját tulajdonú területeken
Pilis, Dunakanyar, Északi hegységek stb.

hétvégén vannak vagy még a péntek, hogy ne ütközzön a munkával.
Tematikusok, előre felépített, tudott anyaggal, körülményekkel.
Nagyjából fix helyeken és időpontban Saját utazás, nincs szállás, hozott kaja, olcsó, az edzésdíj fizetős.
Leírok egy harcművészeti egyesület naptárat amennyire emlékszem rá és némi magyarázatot.

Március - időjárástól függően
1 x  Hosszú edzés - Szombat, Gyülekező 8:30, Edzés  9 - 12 ig, 3 óra,
(példa:  Mester és Vezető tanítványok, 24 es és 48 as forma, edzésdíj 1500 ft)
Végre rendesebb bemelegítés, több forma idő és sok idő a kérdésekre is.
 vagy hűvösvölgyi nagyrét - nagyon nyílvános - jó reklám, aki nem szeret mások előtt ugrálni, nem ide jön.
vagy  Népliget - zártabb helyek
vagy hajógyári sziget - teljesen alkalmas
A család, barátok stb.  is jöhet esetleg, edzés közben levegőznek vagy nem és akkor is ebédre otthon az ember.

Április
1 x hosszú edzés - lásd fent
1 x 1 napos szeminárium - Szombat - mint a Hosszú edzés + 12 - 14 ig evés, pihi, 14 - 17 ig du. hosszú edzés
Ez már inkább távolabb a várostól, de nem több mint 50-60 km re, nem annyira frekventált helyeken, a természetben.

Május
1 x hosszú edzés - lásd fent
1 x 1 napos szeminárium - lásd fennt

Június
1 x hosszú edzés - lásd fent
1 x 2 vagy 3 napos szeminárium -  ( Péntek) Szombat - Vasárnap.
Ez olyan mint egy kis tábor, csak időben és költségben kezelhetőbb sokaknak.
Lehet, ugyanolyan körülmények között is,
de lehet bevállalósan, sátor - patak - bogrács, hogy nagyon olcsó legyen.

Augusztus - Mester nélkül
1 x Izzadós edzés - valamelyik szabadstrandon, egy jó meleg napon,
 egy  órás edzéssel adhatnánk a Chinek  : )

Szeptember - Október , amíg lehet
2 x hosszú edzés

A helyszínek és időpontok és minden természetesen alakítható a mi igényeink szerint,
ezt is egyszer kellene kitalálni elindítani és kicsit javítgatni, az igények szerint.
Az oktatási tematikát, módszereket, edzés tartalmat természetesen nem szerettem volna meghatározni, csak odaírtam valamit,
azt kellene a hozzáértőknek jól megtenni.

A szemináriumok jó alternatívát nyújtanának azoknak, akik a nagy táborba idő - pénz hiányában nem tudnak menni és
az újaknak, újrakezdőknek, pártolóknak is plusz lehetőséget adnának. Ahogy olvasom, hogy lett végre lehetőség 1-2 napra lemenni a nyári táborba, örülök, hogy ez  is igazolja  amit írok.
A közösségi terek ingyenesek, minimálisan kell szervezni bármit, saját maga gondoskodik mindenki ételről,
ez így a lehető legolcsóbb és mégis hatékony lehet és pótolja a kieső tábor bevételt és közösséget épít stb.

A szemináriumok Tavasztól - Őszig működnek, jó lenne minél hamarabb elkezdeni.

3. Szünetelők - újrakezdők - pártoló tagság
Ez sem egyszerű téma.
A Taiji, mint rájöttünk élet hosszra szól, ahogy Mester is mondta.
Ez egyrészről szuper, ez az egyik fő vonzereje is, én 100 évesen is TaiJizni szeretnék,
másrészről viszont felvet egy két problémát.
Mivel 10-20-30 évekről van szó, szinte elkerülhetetlen, hogy valamikor ne változzanak úgy a külső körülmények,
hogy a gyakorlót ne akadályozzák a folyamatos aktív jelenlétben.
Jelenlétet írtam, nem gyakorlást, amihez viszont időszakosan segítségre lenne szükség.
Ezt jelenleg nem nagyon támogatja az egyesület. Erről is el kellene gondolkozni mindenkinek, ezt hogyan lehet kezelni egyesületi szinten.
Értékes embereket veszítünk el így, azt gondolom.

Házasság, Gyerek, Válás, Lefokozás, Áthelyezés, Munkanélküliség, Betegség, családban is, ne higgye senki
hogy ő megússza majd, 10-20 éves távlatokról beszélünk.

Ilyenkor az ember kénytelen takarékra tenni magát a többi területen, így a Taijiban is, de semmiképpen sem szeretne elszakadni.

Ezen a problémán segítenének a szemináriumok, rövidebb belátható tanfolyamok  is és talán valami féle pártolói tagsági lehetőség,
amivel jelezni lehetne, hogy csak átmenetileg tűnt el valaki és még tervei vannak a Taijival.
Mondjuk egy 4 - 5 .000 ft os pártolói tagdíj jól jönne az egyesületnek is és nem éreznénk páriának magunkat,
nem jó Taijisnak, akik nem akarnak edzésre járni.

Ehhez fontos segítség lehet még a magánedzések vagy a csoportos magánedzések is,
szeminárium formában, amit rendszeresíteni lehetne a vezető tanítványok irányításával,
nekik is bevételt generálva. Ez érzésem szerint szintén elhanyagolt terület.
 


4. Újak
Fontos kérdés, ahogy Gyuri is írta és mindenhol így van az újak bevonzása is, hogy bővüljünk.
Minél többen megismerjék a Taijinkat és megosszuk a terheket is,  azt hiszem ez nem lehet kérdés.
Ezen múlik  az Egyesület jövője, ezért ide mindenképpen kellene egy témafelelős és kiemelten kezelendő terület.

Konkrét: havonta 1 x bemutató edzést a Margitszigeten, szombat du - este felé.
Mondjuk Minden hónap első szombat du, a nagyréten, egy 1 órás 24 es, sűrített edzés, szép ruhában,
egy Vezető tanítvány vezetésével, akik váltanák egymást. Ehhez egy 15-20 ember kellene, minden korosztályból, stílusból.
Ezt mindenhol promózni kellene, honlapon, edzésen stb. ide lehetne küldeni mindenkinek az érdeklődőket is.
Egy Chen.hu tábla sem ártana.

Gyuri is írt erről, hogy 70 érdeklődő jelent meg régebben, mostanában hányan ?
Hány helyen érhető el induló, kezdő csoportunk ?
Mit lehetne tenni ezért ?

5. Pénz és marketing, pfuj.
Szemérmesen kerülgetjük a témát, pedig talán nem kellene homokba dugnunk a fejünket.
A problémáink másik fő  oka pedig, a pénztelenség, gazdasági válság, ki minek hívja.

Mit gondoltok miért is van annyi gond a tagdíj befizetéssel rendelt dolgok kifizetésével ?
Tudod elfelejtettem, jaj pont nincs nálam stb,  lefordítom, nincs pénz.
Miért IS  jönnek kevesebben újoncok?

Gyuri írta, hogy a pénz nagy úr, bizony sötét nagyúr, tetszik, nem tetszik és a Taosisták nem nagyon fizettek kolostor,
hegy, mező bérleti díjat és személyi jövedelemadót. Azt s írta, hogy ez probléma és dehonesztáló, figyeljünk oda erre.

Ezért nagyon meg kellene gondolni minden forint emelést, kiadást az egyesületben, amennyire csak lehet
és megbecsülni minden pici bevételt és kis költségcsökkentést és számba venni a lehetőségeket.

Konkrét:
Adó 1 % ?

Sponsor ? Természetesen nem varratnánk a mellünkre OTP logót, de százmillió6kat költenek erre,
egy vállalható együttműködés jól jöhetne.

Az edzéseink nagyon koncentráltan vannak és kevés van belőlük.
Budapesten 22 kerület van.
Máshol ösztönzik a komolyabbakat, hogy indítsanak csoportot, ahonnan az alapok, 24 után töltődhet fel a többi is.

A legolcsóbb fedett edzéslehetőségek Mo -on a Művelődési házakban vannak,
ahol meg lehet sok mindent beszélni és még kis támogatást is szerencsével.
Plussz, az Egyesület gőzerővel támogatja az ilyen csoportok indulását, infóval, kapcsolatokkal,
pénzzel ( nem kell pl. 1 évig közösbe fizetni, közös környékbeli szórólapozással)


Internet ?
A honlapunk nagyon szép, de valahogyan nem áramlik.
Látom a Google ban van fizetett hirdetésünk, követi valaki a statisztikát és a "konkurenciát" ?
Ki ennek a felelőse, akinek jelezni és segíteni lehetne?
Konkrét:
A chen.hu ra ha rámegy ott kellene one button akció, pl. jelentkezhet a következő ingyenes Margitszigeti bemutató edzésre.
vagy minden kezdő csoportnak az első 2 edzése kiemelve vagy, ha több csoport lesz, kiválaszthatja a legközelebbit stb.
Ennek egy kicsit a ló túloldalára esett példája, érdemes beregizni : ) azt a nyomulást

http://csikung-tanfolyam-2013.8kincs.hu/mini-tanfolyam-1-resz/
http://csikung-tanfolyam-2013.8kincs.hu/mini-tanfolyam-27-resz/?x=S4J7910jFgy3TA4

és még pár:
http://mtkk.hu/?page_id=6


6. És még egy téma, amit szintén az élet, Örs vetett fel és írni akartam róla:
Az Egyesületünk felépítése, szintek, tisztelet.
Általában a harcművészetekben erre szolgálnak a különböző övfokozatok és vizsgák.
Itt ez nagyon hiányzik. Jó lenne legalább megkülönböztetni ( nem elkülöníteni )
egyszer a kezdőket -

egyszer a haladókat - barna övesek - akik már letettek az asztalra, 5 - 10 éve csinálják,
de még nem belsők vagy vezetők, ez is nagyon fontos csoport, belőlük lesznek az utánpótlás, edzők stb.
Aki idáig eljutott, azt számon kellene tartani, kicsit teret adni a véleményének, bátorítani, kicit egyedileg kezelni,
ha tünedezik el felfigyelni és segíteni.
Pl. az Örökös tagság öt év után a ló egyik oldala, most meg a másik, hogy semi,
talán 5-6 év tagság után már felét fizethetnék a tagdíjnak, szép gesztus lenne.

és egyszer a vezetőket - fekete öveseket - akik jó lenne, ha először részben, később teljesen meg tudnának élni a nem a Taijiból, hanem a Taijiért.
Őket tiszta erőből kellene segíteni, keresni, főleg a kezdőket hozzájuk irányítani, nem a Mestert terhelni velük.

Én azokat akiket a Mester belső, fogadott ( ez ugyanaz ugye ? ) tanítványoknak fogadott, azokat fekete öveseknek, követendő példának  tekintem, de nem tévedhetetlennek. Azt gondolom rájuk kellene épüljön a Mo. -i Chen Taiji Chuan sokkal nagyobb mértékben.
Ők tudásilag és emberileg is elértek egy szintet, nem kérdés.

Ők a tartóoszlopaink és sajnos nincsenek sokan, a víz kiver amikor Laci azt írta, hogy akkor majd nem járnak edzésre.
Az a Bozsik Laci, akinél többet kevesen tettek ezért az egyesületért és értünk, értem, köszönöm.

Hogyne érnél többet kedves Örs, amikor egy mondattal helyretetted a rossz csípőtartásom és sikerül rajtad megcsinálnom a technikát,
amikor itt volt az a kínai mester, szégyenszemre nem tudom a nevét. Jut eszembe mi a véleményed az alkalmazástechnikák oktatásáról az egyesületben ?

Vagy a fegyverek Gyuri, nekem nagyon hiányoznak. Szerintem segít a helyes gyakorlásban, érdekes színfolt, megtöri
a gyakorlás monotonságát. Segíthetne sok embernek átlendülni a holtpontokon. Te hogy gondolod?

Ha  a mester nem nagyon oktat, oktassatok Ti.

Virágozzék minden virág és talán megérne egy egyeztetést, hogy teljesen mindegy, hogy a külsőből - a belsőbe vagy fordítva vezet valakinek az útja, pont ez a szép.

Szerintem  markánsabban kellene képviselni a saját utatokat az Egyesületben, hátha jót tenne.


Vélemények:
Viszont az is érdekes, hány nem fogadott tanítvány van az Egyesület vezetőségében !
Vajon miért vetődik fel masszívan, hogy nem jut el a nép hangja, meg vissza.

A sárdagasztáson kívül, jó infókat tudtam meg, amikről 6 évig alig hallottam, mit akar a mester, belső tanítványok,
ne keverjük össze. stb. stb. Végre infóhoz jutottunk, azt hiszem sok minden tisztázódik így. Csak kapkodom néha a fejem, mit hogyan látnak egyesek. Ezért is vetődik fel, hogy nyilvános jegyzőkönyvek stb. , mert nem beledumálni akarnak, hanem információt és ha nem kapnak kitalálják maguknak.

Néha érdekes, néha szomorú, de ez van.
Ezt is az élet rendezte,  hogy ennyire és itt törnek ki ezek az indulatok sérelmek stb.
Valószínűleg ezekhez nem voltak meg a megfelelő belső csatornák, azt gondolom ezt most viselnetek kell, egy darabig.

Nem lenne jó, egy - két barna öves friss hang, vélemény, pluszba a vezetőségbe, nem belső tanítvány  ?
----

Bocsánat, hogy kicsit nagyon összedobáltam ezt az irományt, többször töröltem, beírtam, ide is kicsit, oda is,
igyekeztem nem beleállni egyik szerepbe sem.
Nézzétek el nekem, nem egyszerű feladat.
A téma többet és szebbet érdemelne, de 10-15 oldal is lenne még szépen kifejtve kb. de remélem a lényeg lejön.

Azért is teszem közzé, mert talán segíteni tudok kicsit a tapasztalataimmal
és tartozom ennyivel a Taijinak és Mesternek és Nektek.


Igyekeztem minden érintett területet legalább felvillantani, hogy látszódjon a téma összetettsége és hogy mikkel kell
megküzdeniük a vezetőségi tagoknak. Ez minden harcművészetben ugyanígy van és az a kérdés milyen válaszok születnek.
Ebben kellene támogatnunk Őket.

Hogy ezekből meg mit és hogyan lehet a Mesterrel elfogadtatni, hát az szép feladat lesz,
talán, mint a jó kukta, úgy és olyan jól dolgozik, hogy mintegy rákényszeríti a szakácsot a hálára. ( Távol - keleti mondás)

Ezt addig kellene még megtenni, amíg lehet, örülve, hogy nem tudja elolvasni ezeket a leveleket.
Rossz belegondolni, ha ez így marad, mi lesz.

Ehhez kívánok nektek vezetőinknek, testvéreinknek sok szerencsét és kitartást.

Tisztelettel,

Réder Tamás

 2015.05.07. 17:54 keltezéssel, Konéta György írta:
>Sziasztok,
> 
>Nagyon hasznosnak tartom, hogy kommunikálunk az egyesülettel kapcsolatos gondolatainkról. A véleményünk bátor leírása, egymás megértése, tolerálása, a másikhoz való empatikus hozzáállás sokat segít abban, hogy jó hangulatú közösség legyünk.
>Azt is gondolom azonban, hogy az előrelépést az építő jellegű hozzászólások jelenthetik.
>"Nem siratóünnep ez... Kár lenne pörlekedni, áskálódni azon, hogy ki ölt meg kit." (Gyalog-galopp) :-)
> 
>Ennek fényében szeretnék megosztani veletek (vezetőséggel, tagokkal) pár javaslatot. (Abból a szempontból is, hogy korábban két cikluson keresztül abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy a Mester alelnöki pozícióval bízott meg.)
> 
>Ha akarunk egy jól működő, jó hangulatú egyesületet, akkor azért tenni kell mindannyiunknak. (Ezt már sokan leírták.) De mit is tehetünk?
> 
>Tapasztalatom szerint a vezetőség nyugodtan fordulhatott a Mesterhez az egyesületi élet felpezsdítését, javítását szolgáló ötletekkel. A Mester többnyire nyitott volt ezekre. Az igaz ugyan, hogy sokszor érvelni kellett az ötletünk mellett, és rá kellett mutatni, hogy ez az egyesületnek (és így a Mesternek is) miért jó ez. (Illetve, hogy  bizonyos dolgokat, itt Mo.-n hogyan lehet intézni.) De ezeket az ötleteket, ha akartuk, és érdemes volt, akkor meg lehetett valósítani. A Mester vevő volt ezekre.
>Nóra is írta, hogy a Mester a főnök. Vannak ötletei, jövőbeni tervei neki is. (Legalábbis régebben voltak. Gondolom, most is ez a helyzet.) Az más kérdés, hogy a részletek kézben tartását már a vezetőségre bízta.  (És ezzel talán sikerül picit feloldanom azt a korábbi ellentmondást, miszerint a Mester a főnök, és ugyanakkor nem akarja irányítani az egyesületet.) Pl.: A Mester szeretett volna tábort, de az utánajárás, a leszervezés már a vezetőségből valakire maradt. (És itt jön képbe a vezetőség szerepéről az, amit már István is írt. Nóra, szerintem érdemes elolvasni István hozzászólását, mert ha konkrét javaslatokat nem is tartalmaz, azért nagyon jól rámutat néhány problémára.)
>A jelenlegi aktív vezetőségi tagokat valamelyest ismerve tudom, hogy lelkes, jó szándékú emberek. Úgyhogy csak bátorítani tudom őket az ötleteik elmondásában, a szavuk hallatásában.:-)
> 
>Beválhat a csoportfelelősök kinevezése is. Ha van minden csoportban egy ügyintéző, akkor nem csak egy-két emberre terhelődik a sok adminisztratív feladat.
> 
>A tábort nem egy emberre bíznám, mert - mint azt már korábban is írtam - az egy sok munkával, energiabefektetéssel járó feladat. Egy kisebb csoportot javaslok, akik egymás közt felosztják a feladatokat. Persze a munkájukat valakinek (a vezetőség köreiből) össze kell fogni.  Szintén táborral kapcsolatos, hogy érdemes lehet megszondáztatni a tagokat, hogy valójában mennyit áldoznának egy jó táborért? (Gondoljunk bele, hogy már 10 éve is ennyiért táboroztunk. az árak meg közben mentek feljebb. Most van itt a dilemma, hogy lépést tartsunk-e az árakkal, vagy fokozatosan engedjünk a színvonalból.)
> 
>Az egyesületi tagok is előállhatnak ötletekkel, újításokkal. (Pl. annak idején javasolta az egyik tag, hogy valaki (képes, videós, írásos formában) tudósíthatna a különböző eseményekről (tábor, verseny, bemutató, stb...). Ez szerintem jó ötlet volt, de sajnos ez nem valósult meg, mert nem volt, aki elvállalja. Sokszor a lelkes tagok hozták az egyesületnek a bemutató-lehetőségeket. (A bemutatózás szervezése, kézben tartása fontos, mert ez nagyon jó reklámlehetőség az egyesületnek. Nem véletlen, hogy amikor nagyon aktívak voltunk ilyen szempontból is (havonta legalább egyszer volt valamilyen fellépés, a Sziget Fesztiválon is többször voltunk, szórólapoztunk, stb.), akkor volt, hogy több mint 70-en jelentek meg az újonc edzésen. Tudom, mert haladóként többedmagammal segítettünk Shynar-nak összeírni a jelentkezőket.) A táborlehetőségek figyeléséről, az országban ilyen szempontból való nyitott-szemmel járásról már írtam korábban. Ez is óriási segítség lenne. (Úgy tudom, hogy már nagyon sok felajánlás érkezett ilyen szempontból. Szuper.:-))
> 
>Közös programok szervezése is célszerű lenne. Ezek persze sokak számára akkor rendelkeznek igazi vonzerővel, ha a Mester is részt vesz rajtuk. Ilyenek lehetnek pl. kirándulások, közös edzés a taiji világnapon stb..
> 
>Lehetne ismét szervezni egy-két alkalmas szemináriumokat, ahol bizonyos edzés-elemeket lehetne elmélyíteni.
> 
>És végül picit az emberi oldalról:
> 
>Szükséges, hogy megbecsüljük a segítők munkáját. A Mester részéről is és a tagok részéről is. Azontúl, hogy megköszönjük nekik, szerintem valamilyenféle jutalmazás is helyénvaló lenne. (Hiszen ezen személyek időt, pénzt, energiát befektetve dolgoznak azért, hogy a Mesternek és nekünk is jobb legyen.) Az erkölcsi elismerés a legfontosabb. Köszönjük meg nekik a munkájukat, értékeljük az erőfeszítéseiket. (A köszönet nélküli fikázás erősen csökkenti a lelkes tenni-vágyást. Főleg ha attól/azoktól jön (sokszor az ember háta mögött), akiért/akikért csináljuk.) De ilyenekre is gondolok (bár tudom, a pénz nagy úr), hogy aki a pólót intézi, annak legyen ingyenes a póló, vagy aki sokat tesz az egyesületért, annak ne kelljen még külön tagdíjat is fizetnie, vagy a táborszervezők kapjanak kedvezményt (vagy legalább a benzinre elköltött pénzük legyen megtérítve). 
> 
>Örülök, hogy edzések során alkalmam nyílik találkozni olyanokkal, akik, mivel szintén fontos nekik ez a dolog, a maguk lehetőségeihez mérten erőfeszítést tesznek azért, hogy "ne veszítsék el a taiji-t", ahogy azt a kiváló (és már nagyon régóta kitartó) Setényi János fogalmazta meg egykor.
> 
>Szerintem éppoly értékes és büszkeségre okot adó, (a Mester és a taiji felé) gesztus-értékű dolog az is, amikor a 60 éves tanuló, minden gátlását leküzdve odaáll (már 10 éve) az ifjú titánok mellé gyakorolni, vagy a családos, dolgozó ember heti egyszeri edzésen való megjelenése, mint a viszonylag sok szabadidővel rendelkező emberek napi edzésre ráfordított több órája. (Itt jegyezném meg, hogy az edzésen való ritkább megjelenés nem feltétlenül jelenti azt, hogy valaki nem is gyakorol.)
> 
>Sok mindenkinek köszönet jár, aki a maga módján tett/tesz valamit (szervez, fordít, ötletel, véleményt nyilvánít, videózza, fotózza az eseményeket, stb.) értünk. 
> 
>Anno sok emberrel volt alkalmam együtt ténykedni az egyesületért. Nekik is hála jár, hogy valameddig eljutottunk, és hogy jelenleg van mire építkezni..(Németh Józsi, Kiss Zsuzsi, Kanozsai Kriszta, Kajtár Orsi, Bozsik Laci, és még sokan mások, akik rendszeresen részt vettek bemutatókon, versenyeken (rengeteg érmet nyerve), ezzel öregbítve a Mester és az egyesületünk hírnevét. Suhajda Csilla, Csata Miki, Tóth Szabi, Czakó Andi, Horváth Gergő, Shynar, Adri, Laci,  akik oroszlánrészt vállaltak bármilyen szervezésben. Örs bátyó, aki tanácsaival és a versenyszervezéssel segítette az egyesületet már régen is és most is. És a sok lelkes tagtársam, akik segítségére mindig lehetett támaszkodni.) 
>Zavecz Áginak, Csillának, Bélának, Setényi Jánosnak, Nórának és a többieknek is köszönet a jelenlegi munkájukért.
> 
>:-)
> 
>Üdv
>Gyuri
> 
> _______________________________________________ Taiji mailing list Taiji at lists.chen.hu http://lists.chen.hu/listinfo/taiji


  Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
www.avast.com

 
  
    
  
  
    Sziasztok,
    
    Réder Tamás vagyok.Elég sok felé harc-művészkedtem.
    kb. 5 és fél évet Chen Taijiztam az egyesületben és kb. 2-3 éve nem
    vagyok számotokra láthatóan aktív.
    Azért írok, mert segíteni szeretnék, főleg magamon : ) hogy legyen
    hol Chen Taiji Chuanoznom Magyarországon még
    egy 20-30 évet : )
    
    Hogy ne parttalan vita legyen, igyekszem  konkrét javaslatokat írni,
    ahogy Gyuri és Laci és Örs kérte. ( Ő nem kérte, csak felvetette)
    
    Amit leírok az tapasztalat, máshol hogyan csinálják, talán hasznos
    lenne átgondolni, hol, milyen válaszok születtek hasonló
    problémákra és én mit láttam az Egyesületben.
    
    
    1. Nyári nagy edzőtábor.
    Úgy látom a problémáink egyik fő oka, hogy ez   a tábor szinte
    mindig más helyszínen van.
    Azt láttam, hogy jellemzően egy fix helyszínen tartják, akár 10-15
    évig és csak nagyon indokolt esetben változtatnak rajta.
    Ez számtalan előnnyel jár, nem kell keresni, költeni, megismerni,
    anyázni, mindenki tudja  hová megy, melyik házban 
    milyen az ágy, milyen a kaja, érdemes e vinni valamit, mikor megy
    este busz stb. stb.
    Egy kis idő és összeszokás múlva esetleg meg is javítják a tetőt, és
    mivel fix bevétel az ár is módosulhat, ami jelentős tényező.
    Nyár van, meleg, nagyrészt víz mellett vagy közelében szokták
    tartani. 
    
    Nálunk a tagság inhomogenítása miatt, a helynek is ilyennek kellene
    lenni.
    Lehessen akár ott házban aludni, a la carte enni, de sátorozni és
    főzni is, olcsóbban.
    Megőrültem a vacak és drága kajáktól, állandó problémázástól, ez is
    egy csomó pénz, egy bogrács egytálétel előkészítése és megfőzése
    erős csapatépítő tevékenység egyébként is. 
    
    Az élet úgyis ezt rendezte vegyük már észre, jó példa az a hölgy
    tagtársunk, aki bérelt közel házat
    és így megoldotta és jót edzett.
    Ezt a helyszínt csak egyszer kellene megtalálni.
    
    A másik lehetőség, hogy építünk magunknak tábort, központot.
    Ez hosszú távú dolog és egy pár hektáros terület megvételével
    kezdődne, valamelyik főút mellett,
    aztán építgetnénk - szépítgetnénk és egyszer csak 10 - 20 év múlva
    saját táborunk, központunk lenne.
    Jól hangzik. Vannak akiknek sikerült. Erre egy elkülönített számlát
    kellene létrehozni és hátha teremne rajta
    egy kis pénz, a nagyhangú visszavont felajánlásokból pl.
    Az 1000 mérföldes utazás is az első lépés megtételével kezdődik.
    
    
    
    2. Szemináriumok - Edzések  - Egy nyári nagy edzőtábor
    A két véglet van meg, hiányoznak a szemináriumok.
    Ezekből számtalan formát tartanak mások, megpróbálom nagyjából
    összefoglalni, bár nagyon összetett a téma:
    
    Májustól - szeptemberig, többféle helyszínen, Bp től max 60 -70 km
    es távolságig.
    Jellemzően kültéren, közösségi, ingyenes parkokban, kiránduló
    helyeken, várromoknál, saját tulajdonú területeken
    Pilis, Dunakanyar, Északi hegységek stb.
    
    hétvégén vannak vagy még a péntek, hogy ne ütközzön a munkával.
    Tematikusok, előre felépített, tudott anyaggal, körülményekkel.
    Nagyjából fix helyeken és időpontban Saját utazás, nincs szállás,
    hozott kaja, olcsó, az edzésdíj fizetős.
    Leírok egy harcművészeti egyesület naptárat amennyire emlékszem rá
    és némi magyarázatot.
    
    Március - időjárástól függően
    1 x  Hosszú edzés - Szombat, Gyülekező 8:30, Edzés  9 - 12 ig, 3
    óra, 
    (példa:  Mester és Vezető tanítványok, 24 es és 48 as forma,
    edzésdíj 1500 ft)
    Végre rendesebb bemelegítés, több forma idő és sok idő a kérdésekre
    is.
     vagy hűvösvölgyi nagyrét - nagyon nyílvános - jó reklám, aki nem
    szeret mások előtt ugrálni, nem ide jön.
    vagy  Népliget - zártabb helyek
    vagy hajógyári sziget - teljesen alkalmas
    A család, barátok stb.  is jöhet esetleg, edzés közben levegőznek
    vagy nem és akkor is ebédre otthon az ember.
    
    Április
    1 x hosszú edzés - lásd fent
    1 x 1 napos szeminárium - Szombat - mint a Hosszú edzés + 12 - 14 ig
    evés, pihi, 14 - 17 ig du. hosszú edzés
    Ez már inkább távolabb a várostól, de nem több mint 50-60 km re, nem
    annyira frekventált helyeken, a természetben.
    
    Május
    1 x hosszú edzés - lásd fent
    1 x 1 napos szeminárium - lásd fennt
    
    Június
    1 x hosszú edzés - lásd fent
    1 x 2 vagy 3 napos szeminárium -  ( Péntek) Szombat - Vasárnap.
    Ez olyan mint egy kis tábor, csak időben és költségben kezelhetőbb
    sokaknak.
    Lehet, ugyanolyan körülmények között is, 
    de lehet bevállalósan, sátor - patak - bogrács, hogy nagyon olcsó
    legyen.
    
    Augusztus - Mester nélkül
    1 x Izzadós edzés - valamelyik szabadstrandon, egy jó meleg napon,
     egy  órás edzéssel adhatnánk a Chinek  : )
    
    Szeptember - Október , amíg lehet
    2 x hosszú edzés
    
    A helyszínek és időpontok és minden természetesen alakítható a mi
    igényeink szerint,
    ezt is egyszer kellene kitalálni elindítani és kicsit javítgatni, az
    igények szerint.
    Az oktatási tematikát, módszereket, edzés tartalmat természetesen
    nem szerettem volna meghatározni, csak odaírtam valamit, 
    azt kellene a hozzáértőknek jól megtenni.
    
    A szemináriumok jó alternatívát nyújtanának azoknak, akik a nagy
    táborba idő - pénz hiányában nem tudnak menni és
    az újaknak, újrakezdőknek, pártolóknak is plusz lehetőséget adnának.
    Ahogy olvasom, hogy lett végre lehetőség 1-2 napra lemenni a nyári
    táborba, örülök, hogy ez  is igazolja  amit írok. 
    A közösségi terek ingyenesek, minimálisan kell szervezni bármit,
    saját maga gondoskodik mindenki ételről,
    ez így a lehető legolcsóbb és mégis hatékony lehet és pótolja a
    kieső tábor bevételt és közösséget épít stb. 
    
    A szemináriumok Tavasztól - Őszig működnek, jó lenne minél hamarabb
    elkezdeni.
    
    3. Szünetelők - újrakezdők - pártoló tagság
    Ez sem egyszerű téma.
    A Taiji, mint rájöttünk élet hosszra szól, ahogy Mester is mondta.
    Ez egyrészről szuper, ez az egyik fő vonzereje is, én 100 évesen is
    TaiJizni szeretnék,
    másrészről viszont felvet egy két problémát.
    Mivel 10-20-30 évekről van szó, szinte elkerülhetetlen, hogy
    valamikor ne változzanak úgy a külső körülmények,
    hogy a gyakorlót ne akadályozzák a folyamatos aktív jelenlétben. 
    Jelenlétet írtam, nem gyakorlást, amihez viszont időszakosan
    segítségre lenne szükség.
    Ezt jelenleg nem nagyon támogatja az egyesület. Erről is el kellene
    gondolkozni mindenkinek, ezt hogyan lehet kezelni egyesületi
    szinten.
    Értékes embereket veszítünk el így, azt gondolom.
    
    Házasság, Gyerek, Válás, Lefokozás, Áthelyezés, Munkanélküliség,
    Betegség, családban is, ne higgye senki
    hogy ő megússza majd, 10-20 éves távlatokról beszélünk.
    
    Ilyenkor az ember kénytelen takarékra tenni magát a többi területen,
    így a Taijiban is, de semmiképpen sem szeretne elszakadni.
    
    Ezen a problémán segítenének a szemináriumok, rövidebb belátható
    tanfolyamok  is és talán valami féle pártolói tagsági lehetőség,
    amivel jelezni lehetne, hogy csak átmenetileg tűnt el valaki és még
    tervei vannak a Taijival.
    Mondjuk egy 4 - 5 .000 ft os pártolói tagdíj jól jönne az
    egyesületnek is és nem éreznénk páriának magunkat, 
    nem jó Taijisnak, akik nem akarnak edzésre járni.
    
    Ehhez fontos segítség lehet még a magánedzések vagy a csoportos
    magánedzések is, 
    szeminárium formában, amit rendszeresíteni lehetne a vezető
    tanítványok irányításával, 
    nekik is bevételt generálva. Ez érzésem szerint szintén elhanyagolt
    terület.
     
    
    
    4. Újak
    Fontos kérdés, ahogy Gyuri is írta és mindenhol így van az újak
    bevonzása is, hogy bővüljünk.
    Minél többen megismerjék a Taijinkat és megosszuk a terheket is, 
    azt hiszem ez nem lehet kérdés.
    Ezen múlik  az Egyesület jövője, ezért ide mindenképpen kellene egy
    témafelelős és kiemelten kezelendő terület.
    
    Konkrét: havonta 1 x bemutató edzést a Margitszigeten, szombat du -
    este felé.
    Mondjuk Minden hónap első szombat du, a nagyréten, egy 1 órás 24 es,
    sűrített edzés, szép ruhában,
    egy Vezető tanítvány vezetésével, akik váltanák egymást. Ehhez egy
    15-20 ember kellene, minden korosztályból, stílusból.
    Ezt mindenhol promózni kellene, honlapon, edzésen stb. ide lehetne
    küldeni mindenkinek az érdeklődőket is.
    Egy Chen.hu tábla sem ártana.
    
    Gyuri is írt erről, hogy 70 érdeklődő jelent meg régebben,
    mostanában hányan ?
    Hány helyen érhető el induló, kezdő csoportunk ?
    Mit lehetne tenni ezért ?
    
    5. Pénz és marketing, pfuj.
    Szemérmesen kerülgetjük a témát, pedig talán nem kellene homokba
    dugnunk a fejünket.
    A problémáink másik fő  oka pedig, a pénztelenség, gazdasági válság,
    ki minek hívja.
    
    Mit gondoltok miért is van annyi gond a tagdíj befizetéssel rendelt
    dolgok kifizetésével ?
    Tudod elfelejtettem, jaj pont nincs nálam stb,  lefordítom, nincs
    pénz.
    Miért IS  jönnek kevesebben újoncok? 
    
    Gyuri írta, hogy a pénz nagy úr, bizony sötét nagyúr, tetszik, nem
    tetszik és a Taosisták nem nagyon fizettek kolostor,
    hegy, mező bérleti díjat és személyi jövedelemadót. Azt s írta, hogy
    ez probléma és dehonesztáló, figyeljünk oda erre.
    
    Ezért nagyon meg kellene gondolni minden forint emelést, kiadást az
    egyesületben, amennyire csak lehet
    és megbecsülni minden pici bevételt és kis költségcsökkentést és
    számba venni a lehetőségeket.
    
    Konkrét:
    Adó 1 % ? 
    
    Sponsor ? Természetesen nem varratnánk a mellünkre OTP logót, de
    százmillió6kat költenek erre,
    egy vállalható együttműködés jól jöhetne.
    
    Az edzéseink nagyon koncentráltan vannak és kevés van belőlük.
    Budapesten 22 kerület van.
    Máshol ösztönzik a komolyabbakat, hogy indítsanak csoportot, ahonnan
    az alapok, 24 után töltődhet fel a többi is.
    
    A legolcsóbb fedett edzéslehetőségek Mo -on a Művelődési házakban
    vannak, 
    ahol meg lehet sok mindent beszélni és még kis támogatást is
    szerencsével.
    Plussz, az Egyesület gőzerővel támogatja az ilyen csoportok
    indulását, infóval, kapcsolatokkal,
    pénzzel ( nem kell pl. 1 évig közösbe fizetni, közös környékbeli
    szórólapozással)
    
    
    Internet ?
    A honlapunk nagyon szép, de valahogyan nem áramlik.
    Látom a Google ban van fizetett hirdetésünk, követi valaki a
    statisztikát és a "konkurenciát" ?
    Ki ennek a felelőse, akinek jelezni és segíteni lehetne?
    Konkrét:
    A chen.hu ra ha rámegy ott kellene one button akció, pl.
    jelentkezhet a következő ingyenes Margitszigeti bemutató edzésre.
    vagy minden kezdő csoportnak az első 2 edzése kiemelve vagy, ha több
    csoport lesz, kiválaszthatja a legközelebbit stb.
    Ennek egy kicsit a ló túloldalára esett példája, érdemes beregizni :
    ) azt a nyomulást
    
    http://csikung-tanfolyam-2013.8kincs.hu/mini-tanfolyam-1-resz/
    http://csikung-tanfolyam-2013.8kincs.hu/mini-tanfolyam-27-resz/?x=S4J7910jFgy3TA4
    
    és még pár:
    http://mtkk.hu/?page_id=6
    
    
    6. És még egy téma, amit szintén az élet, Örs vetett fel és írni
      akartam róla:
    Az Egyesületünk felépítése, szintek, tisztelet.
    Általában a harcművészetekben erre szolgálnak a különböző
    övfokozatok és vizsgák.
    Itt ez nagyon hiányzik. Jó lenne legalább megkülönböztetni ( nem
    elkülöníteni ) 
    egyszer a kezdőket - 
    
    egyszer a haladókat - barna övesek - akik már letettek az asztalra,
    5 - 10 éve csinálják,
    de még nem belsők vagy vezetők, ez is nagyon fontos csoport, belőlük
    lesznek az utánpótlás, edzők stb.
    Aki idáig eljutott, azt számon kellene tartani, kicsit teret adni a
    véleményének, bátorítani, kicit egyedileg kezelni,
    ha tünedezik el felfigyelni és segíteni. 
    Pl. az Örökös tagság öt év után a ló egyik oldala, most meg a másik,
    hogy semi,
    talán 5-6 év tagság után már felét fizethetnék a tagdíjnak, szép
    gesztus lenne.
    
    és egyszer a vezetőket - fekete öveseket - akik jó lenne, ha először
    részben, később teljesen meg tudnának élni a nem a Taijiból, hanem a
    Taijiért.
    Őket tiszta erőből kellene segíteni, keresni, főleg a kezdőket
    hozzájuk irányítani, nem a Mestert terhelni velük.
    
    Én azokat akiket a Mester belső, fogadott ( ez ugyanaz ugye ? )
    tanítványoknak fogadott, azokat fekete öveseknek, követendő
    példának  tekintem, de nem tévedhetetlennek. Azt gondolom rájuk
    kellene épüljön a Mo. -i Chen Taiji Chuan sokkal nagyobb mértékben.
    Ők tudásilag és emberileg is elértek egy szintet, nem kérdés.
    
    Ők a tartóoszlopaink és sajnos nincsenek sokan, a víz kiver amikor
    Laci azt írta, hogy akkor majd nem járnak edzésre.
    Az a Bozsik Laci, akinél többet kevesen tettek ezért az egyesületért
    és értünk, értem, köszönöm.
    
    Hogyne érnél többet kedves Örs, amikor egy mondattal helyretetted a
    rossz csípőtartásom és sikerül rajtad megcsinálnom a technikát, 
    amikor itt volt az a kínai mester, szégyenszemre nem tudom a nevét.
    Jut eszembe mi a véleményed az alkalmazástechnikák oktatásáról az
    egyesületben ?
    
    Vagy a fegyverek Gyuri, nekem nagyon hiányoznak. Szerintem segít a
    helyes gyakorlásban, érdekes színfolt, megtöri 
    a gyakorlás monotonságát. Segíthetne sok embernek átlendülni a
    holtpontokon. Te hogy gondolod?
    
    Ha  a mester nem nagyon oktat, oktassatok Ti.
    
    Virágozzék minden virág és talán megérne egy egyeztetést, hogy
    teljesen mindegy, hogy a külsőből - a belsőbe vagy fordítva vezet
    valakinek az útja, pont ez a szép.
    
    Szerintem  markánsabban kellene képviselni a saját utatokat az
    Egyesületben, hátha jót tenne.
    
    
    Vélemények:
    Viszont az is érdekes, hány nem fogadott tanítvány van az Egyesület
    vezetőségében !
    Vajon miért vetődik fel masszívan, hogy nem jut el a nép hangja, meg
    vissza.
    
    A sárdagasztáson kívül, jó infókat tudtam meg, amikről 6 évig alig
    hallottam, mit akar a mester, belső tanítványok,
    ne keverjük össze. stb. stb. Végre infóhoz jutottunk, azt hiszem sok
    minden tisztázódik így. Csak kapkodom néha a fejem, mit hogyan
    látnak egyesek. Ezért is vetődik fel, hogy nyilvános jegyzőkönyvek
    stb. , mert nem beledumálni akarnak, hanem információt és ha nem
    kapnak kitalálják maguknak.
    
    Néha érdekes, néha szomorú, de ez van.
    Ezt is az élet rendezte,  hogy ennyire és itt törnek ki ezek az
    indulatok sérelmek stb.
    Valószínűleg ezekhez nem voltak meg a megfelelő belső csatornák, azt
    gondolom ezt most viselnetek kell, egy darabig.
    
    Nem lenne jó, egy - két barna öves friss hang, vélemény, pluszba a
    vezetőségbe, nem belső tanítvány  ?
    ----
    
    Bocsánat, hogy kicsit nagyon összedobáltam ezt az irományt, többször
    töröltem, beírtam, ide is kicsit, oda is,
    igyekeztem nem beleállni egyik szerepbe sem.
    Nézzétek el nekem, nem egyszerű feladat.
    A téma többet és szebbet érdemelne, de 10-15 oldal is lenne még
    szépen kifejtve kb. de remélem a lényeg lejön.
    
    Azért is teszem közzé, mert talán segíteni tudok kicsit a
    tapasztalataimmal
    és tartozom ennyivel a Taijinak és Mesternek és Nektek.
    
    
    Igyekeztem minden érintett területet legalább felvillantani, hogy
    látszódjon a téma összetettsége és hogy mikkel kell
    megküzdeniük a vezetőségi tagoknak. Ez minden harcművészetben
    ugyanígy van és az a kérdés milyen válaszok születnek.
    Ebben kellene támogatnunk Őket.
    
    Hogy ezekből meg mit és hogyan lehet a Mesterrel elfogadtatni, hát
    az szép feladat lesz,
    talán, mint a jó kukta, úgy és olyan jól dolgozik, hogy mintegy
    rákényszeríti a szakácsot a hálára. ( Távol - keleti mondás)
    
    Ezt addig kellene még megtenni, amíg lehet, örülve, hogy nem tudja
    elolvasni ezeket a leveleket.
    Rossz belegondolni, ha ez így marad, mi lesz.
    
    Ehhez kívánok nektek vezetőinknek, testvéreinknek sok szerencsét és
    kitartást.
    
    Tisztelettel,
    
    Réder Tamás
    
    
    2015.05.07. 17:54 keltezéssel, Konéta
      György írta:
    
    
      
        
          Sziasztok,
           
          Nagyon hasznosnak tartom, hogy kommunikálunk az
            egyesülettel kapcsolatos gondolatainkról. A véleményünk
            bátor leírása, egymás megértése, tolerálása, a másikhoz való
            empatikus hozzáállás sokat segít abban, hogy jó hangulatú
            közösség legyünk.
            Azt is gondolom azonban, hogy az előrelépést az építő
            jellegű hozzászólások jelenthetik.
          "Nem siratóünnep ez... Kár lenne pörlekedni,
            áskálódni azon, hogy ki ölt meg kit." (Gyalog-galopp) :-)
           
          Ennek fényében szeretnék megosztani veletek
            (vezetőséggel, tagokkal) pár javaslatot. (Abból a
              szempontból is, hogy korábban két cikluson keresztül abban
              a megtiszteltetésben volt részem, hogy a Mester alelnöki
              pozícióval bízott meg.)
           
          Ha akarunk egy jól működő, jó hangulatú egyesületet, akkor
            azért tenni kell mindannyiunknak. (Ezt már sokan leírták.)


            De mit is tehetünk?
           
          Tapasztalatom szerint a vezetőség nyugodtan fordulhatott a
            Mesterhez az egyesületi élet felpezsdítését, javítását
              szolgáló ötletekkel. A Mester többnyire nyitott volt
            ezekre. Az igaz ugyan, hogy sokszor érvelni kellett az
            ötletünk mellett, és rá kellett mutatni, hogy ez az
            egyesületnek (és így a Mesternek is) miért jó ez. (Illetve,


              hogy  bizonyos dolgokat, itt Mo.-n hogyan lehet intézni.)
            De ezeket az ötleteket, ha akartuk, és érdemes volt, akkor
            meg lehetett valósítani. A Mester vevő volt ezekre.
          Nóra is írta, hogy a Mester a főnök. Vannak ötletei,
            jövőbeni tervei neki is. (Legalábbis régebben voltak.
              Gondolom, most is ez a helyzet.) Az más kérdés, hogy a
            részletek kézben tartását már a vezetőségre bízta.  (És
              ezzel talán sikerül picit feloldanom azt a korábbi
              ellentmondást, miszerint a Mester a főnök, és ugyanakkor
              nem akarja irányítani az egyesületet.) Pl.: A Mester
            szeretett volna tábort, de az utánajárás, a leszervezés már
            a vezetőségből valakire maradt. (És itt jön képbe a
              vezetőség szerepéről az, amit már István is írt. Nóra,
              szerintem érdemes elolvasni István hozzászólását, mert ha
              konkrét javaslatokat nem is tartalmaz, azért nagyon jól
              rámutat néhány problémára.)
          A jelenlegi aktív vezetőségi tagokat valamelyest ismerve
            tudom, hogy lelkes, jó szándékú emberek. Úgyhogy csak
            bátorítani tudom őket az ötleteik elmondásában, a szavuk
            hallatásában.:-)
           
          Beválhat a csoportfelelősök kinevezése is. Ha van
            minden csoportban egy ügyintéző, akkor nem csak egy-két
            emberre terhelődik a sok adminisztratív feladat.
           
          A tábort nem egy emberre bíznám, mert - mint azt
            már korábban is írtam - az egy sok munkával,
            energiabefektetéssel járó feladat. Egy kisebb csoportot


            javaslok, akik egymás közt felosztják a feladatokat. Persze
            a munkájukat valakinek (a vezetőség köreiből) össze kell
            fogni.  Szintén táborral kapcsolatos, hogy érdemes lehet
            megszondáztatni a tagokat, hogy valójában mennyit
              áldoznának egy jó táborért? (Gondoljunk bele, hogy
              már 10 éve is ennyiért táboroztunk. az árak meg közben
              mentek feljebb. Most van itt a dilemma, hogy lépést
              tartsunk-e az árakkal, vagy fokozatosan engedjünk a
              színvonalból.)
           
          Az egyesületi tagok is előállhatnak ötletekkel,
              újításokkal. (Pl. annak idején javasolta az egyik
              tag, hogy valaki (képes, videós, írásos formában)
              tudósíthatna a különböző eseményekről (tábor, verseny,
              bemutató, stb...). Ez szerintem jó ötlet volt, de
            sajnos ez nem valósult meg, mert nem volt, aki elvállalja.
            Sokszor a lelkes tagok hozták az egyesületnek a
            bemutató-lehetőségeket. (A bemutatózás szervezése,
              kézben tartása fontos, mert ez nagyon jó reklámlehetőség
              az egyesületnek. Nem véletlen, hogy amikor nagyon aktívak
              voltunk ilyen szempontból is (havonta legalább egyszer
              volt valamilyen fellépés, a Sziget Fesztiválon is többször
              voltunk, szórólapoztunk, stb.), akkor volt, hogy több mint
              70-en jelentek meg az újonc edzésen. Tudom, mert
              haladóként többedmagammal segítettünk Shynar-nak összeírni
              a jelentkezőket.) A táborlehetőségek figyeléséről, az
            országban ilyen szempontból való nyitott-szemmel járásról
            már írtam korábban. Ez is óriási segítség lenne. (Úgy
              tudom, hogy már nagyon sok felajánlás érkezett ilyen
              szempontból. Szuper.:-))
           
          Közös programok szervezése is célszerű lenne. Ezek
            persze sokak számára akkor rendelkeznek igazi vonzerővel, ha
            a Mester is részt vesz rajtuk. Ilyenek lehetnek pl.
            kirándulások, közös edzés a taiji világnapon stb..
           
          Lehetne ismét szervezni egy-két alkalmas szemináriumokat,


            ahol bizonyos edzés-elemeket lehetne elmélyíteni.
           
          És végül picit az emberi oldalról:
           
          Szükséges, hogy megbecsüljük a segítők munkáját. A Mester
            részéről is és a tagok részéről is. Azontúl, hogy
            megköszönjük nekik, szerintem valamilyenféle jutalmazás is
            helyénvaló lenne. (Hiszen ezen személyek időt, pénzt,
              energiát befektetve dolgoznak azért, hogy a Mesternek és
              nekünk is jobb legyen.) Az erkölcsi elismerés a
            legfontosabb. Köszönjük meg nekik a munkájukat, értékeljük
            az erőfeszítéseiket. (A köszönet nélküli fikázás erősen
              csökkenti a lelkes tenni-vágyást. Főleg ha
              attól/azoktól jön (sokszor az ember háta mögött),
              akiért/akikért csináljuk.) De ilyenekre is gondolok (bár


              tudom, a pénz nagy úr), hogy aki a pólót intézi, annak
            legyen ingyenes a póló, vagy aki sokat tesz az egyesületért,
            annak ne kelljen még külön tagdíjat is fizetnie, vagy a
            táborszervezők kapjanak kedvezményt (vagy legalább a
              benzinre elköltött pénzük legyen megtérítve). 
           
          Örülök, hogy edzések során alkalmam nyílik találkozni
            olyanokkal, akik, mivel szintén fontos nekik ez a dolog, a
            maguk lehetőségeihez mérten erőfeszítést tesznek azért, hogy
            "ne veszítsék el a taiji-t", ahogy azt a kiváló (és már
            nagyon régóta kitartó) Setényi János fogalmazta meg egykor.
           
          Szerintem éppoly értékes és büszkeségre okot adó, (a Mester
            és a taiji felé) gesztus-értékű dolog az is, amikor a 60
            éves tanuló, minden gátlását leküzdve odaáll (már 10 éve) az
            ifjú titánok mellé gyakorolni, vagy a családos, dolgozó
            ember heti egyszeri edzésen való megjelenése, mint a
            viszonylag sok szabadidővel rendelkező emberek napi edzésre
            ráfordított több órája. (Itt jegyezném meg, hogy az
              edzésen való ritkább megjelenés nem feltétlenül jelenti
              azt, hogy valaki nem is gyakorol.)
           
          Sok mindenkinek köszönet jár, aki a maga módján tett/tesz
            valamit (szervez, fordít, ötletel, véleményt nyilvánít,
            videózza, fotózza az eseményeket, stb.) értünk. 
           
          Anno sok emberrel volt alkalmam együtt ténykedni az
            egyesületért. Nekik is hála jár, hogy valameddig
            eljutottunk, és hogy jelenleg van mire építkezni..(Németh
              Józsi, Kiss Zsuzsi, Kanozsai Kriszta, Kajtár Orsi, Bozsik
              Laci, és még sokan mások, akik rendszeresen részt vettek
              bemutatókon, versenyeken (rengeteg érmet nyerve), ezzel
              öregbítve a Mester és az egyesületünk hírnevét. Suhajda
              Csilla, Csata Miki, Tóth Szabi, Czakó Andi, Horváth Gergő,
              Shynar, Adri, Laci,  akik oroszlánrészt vállaltak
              bármilyen szervezésben. Örs bátyó, aki tanácsaival és a
              versenyszervezéssel segítette az egyesületet már régen is
              és most is. És a sok lelkes tagtársam, akik segítségére
              mindig lehetett támaszkodni.) 
          Zavecz Áginak, Csillának, Bélának, Setényi Jánosnak,
            Nórának és a többieknek is köszönet a jelenlegi munkájukért.
           
          :-)
           
          Üdv
          Gyuri
           
        
      
      
      
      
      _______________________________________________
Taiji mailing list
Taiji at lists.chen.hu
http://lists.chen.hu/listinfo/taiji

    
    
  











Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
www.avast.com







_______________________________________________
Taiji mailing list
Taiji at lists.chen.hu
http://lists.chen.hu/listinfo/taiji
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lists.chen.hu/pipermail/taiji/attachments/20150513/8d54117e/attachment-0001.html>


További információk a(z) Taiji levelezőlistáról