<div dir="ltr">Szia Örs, Sziasztok Mindenki,<div>ide illeszkedőnek érzem azt, hogy miért is köszöntem meg Tamás levelét. Igazat adok neked, Örs, hogy ne keverjük a dolgokat. Van, amit meg is csinálhatunk, és van a levél konkrét példa arra is, amit nem tudunk, vagy nem is akarunk megvalósítani.</div><div>DE!</div><div>Azt tartom Tamás levelében a legnagyobb értékének, hogy segíthet abban, hogy újra legyen egy víziónk, egy látomásunk az egyesület jövőjével kapcsolatban. Ez a legfontosabb, mert ha ez nincs meg előre, akkor nem csatlakozik hozzánk senki, vagy ha elvész menet közben, akkor elmennek a régi tagok. Nem feltétlenül a gyakorlástól mennek el, hanem az egyesülettől. </div><div><br></div><div>Engedjetek meg egy tanmesécskét:</div><div>3 szerzetes egy kolostorban töltött sok-sok évet, hogy a Mestertől addig tanuljanak, amíg ők maguk is mesterré nem válnak. Mikor már betöltötték az idejüket, búcsút vettek a Mestertől, aki elengedte őket. Nagy lelkesedésükben az első tanítvány, a kolostorral szemközti hegyre mutatva megkérdezte a Mestert: </div><div>- Nézd, Mester, milyen szép és hatalmas ott az a hegy! Szinte kínálja magát, hogy szoborrá formáljuk, és hálából, mesterré válásunk emlékére egy óriási ülő Buddhát faraghatnánk ki belőle. Mester, szerinted meg tudjuk már ezt is csinálni?</div><div>A Mester mosolyogva bólintott, és biztatóan mondta is: Igen!</div><div>Megilletődve indultak útjukra a tanítványok, és amelyik utolsónak lépett ki a kapun, még egyszer visszafordult, és egy utolsó bátorítást remélve csillogó szemekkel megkérdezte mesterét:</div><div>_- Mester, tényleg meg tudjuk csinálni?</div><div>A Mester arcán egy felhő suhant át, csendesen megingatta a fejét, és ezt mondta:</div><div>- Most már nem....</div><div>:-) István</div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">2015. május 13. 11:38 Tömösi Örs írta, <span dir="ltr"><<a href="mailto:tomosi@freemail.hu" target="_blank">tomosi@freemail.hu</a>></span>:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div>
<div>Sziasztok!</div>
<div> </div>
<div>Azt hiszem még egy (remélhetőleg) utolsó levelet meg kell írnom, hiszen függőben maradt kérdéseket hagytam hátra.</div>
<div> </div>
<div>István! Köszönöm a leveled az okokról! Érthető, hogy nem akarsz "kipakolni" a nagyvilágba. Elég kemény lenne egy ilyen "coming out"...</div>
<div>Köszönöm a kiegészítésed a fotókról! A videók esetében sajnos nem egy ellenvélemény volt, hanem (amennyire tudom) sok, és hangos is... </div>
<div> </div>
<div>Erről ennyit. </div>
<div> </div>
<div>Kedves Réder Tamás!</div>
<div>Bocs, nem a hivatalosság miatt írom így, hanem, mert több Tamásunk is van.</div>
<div> </div>
<div>Rengeteg igazság van az írásodban, de sajna kicsit körtét hasonlítasz almával.</div>
<div>Magam is elég jól ismerem a magyar harcművész világot. Az a minőségű és mennyiségű foglalkoztatás, amit itt feldobtál azért egyáltalán nem nevezhető általánosnak. Már csak azért sem, mert ehhez egy óriásira duzzadt szervezet kellene, a miénknél sokkalta nagyobb tag-, de főként oktatóbázissal. És itt nem a hozzánk hasonló amatőr (a szó szép értelmében) oktatókra kell gondolni, akik a munkájuk és családjuk mellett (sokszor helyett), még bevállalnak egy-két edzést is pusztán a művészet életben tartásáért, hiszen (hidd el) biznisz az nem nagyon van ebben...</div>
<div>Kb két olyan oktató van az egyesületünkben, aki hivatásszerűen oktat, és még ők is (Han mesterhez hasonlóan) masszázzsal, ezzel-azzal egészítik ki a jövedelmüket. Egyiküknek sincs Rolls Royce-a...</div>
<div>Nálunk nincs oktatóképzés. Oktató abból lesz, aki elég sokat, és elég lelkesen gyakorol, és elég bolond ahhoz, hogy még a kötelező OKJ-s képzést is kifizesse érte... </div>
<div>Sok egyesületben van ez így. Sok egyesületnél vagyunk nagyobbak, és szervezettebbek, de nem vagyunk a szó szoros értelmében profik.</div>
<div> </div>
<div>A pártoló tagság és hasonló gondolatok abszolút jó kezdeményezések lehetnek.</div>
<div> </div>
<div>A "miért nincs elég kezdő?" kérdéskörre magad is válaszoltál egy ponttal később. Amikor 60-70 ember jelent meg edzésen, még csak egy rendes honlapunk sem volt. Alig reklámoztunk, és tódultak az emberek. Han mester megjelent egy eseményen, bemutatózott egyet és dőltek az érdeklődők. Önmaga is meglepődik néha, hogy milyen kevesen jelentkeznek manapság. Hogy egy kicsit megnyugtassalak azért a legutóbbi induló kezdőcsoportban újra voltak vagy 40-en...</div>
<div>Más kérdés az, hogy egy-két év múlva hányan maradtak belőlük. De ez is természetes folyamat, amit bármilyen harcművészeti iskolában el tudnának neked mesélni illetve biztosan tapasztaltad is, hiszen komoly múltad van.</div>
<div> </div>
<div>Az adó 1%-a nem olyan egyszerű dolog ám. Egyesületünk folyamatosan törekszik megfelelni a követelményeknek, de idén még nem sikerült. Béla biztos többet tud erről mondani, ha akar, én nem vagyok egy gazdasági guru. </div>
<div> </div>
<div>Szponzorokat általában olyan egyesületekhez lehet találni (vagy olyan eseményekhez) akik folyamatosan jelen vannak "kifelé"... Versenysportokhoz főként. Amiknek van reklámértéke. Nálunk a versenyzés nincs igazán előtérben a gyakorlók, a tagok gondolkodásában. Tudnék mesélni róla, milyen kevés ember érdeklődik eziránt egyáltalán.</div>
<div> </div>
<div>Meg kell érteni, hogy nem vagyunk "hagyományos" harcművészeti iskola. Szerintem a saját gyakorlóink közül is meglepődnének páran, ha harcművészetnek vagy küzdősportnak aposztrofálnánk a taijiquan-t. Kevés aki sportolni, izzadni, önmagát megerőltetni vagy megmérettetni jár edzésre. Sokkal erősebb a rekreációs oldal, az enyhülést, megnyugvást, idillt keresők száma. Ehhez viszont nehéz szponzorációt találni. Hacsak valamelyik tagtársunk részéről nem.</div>
<div> </div>
<div>Ezúton felhívom a tagtársaink figyelmét a szponzoráció lehetőségére és szükségességére. Remélem lesz, aki lecsap a lehetőségre!</div>
<div> </div>
<div>A rangok.</div>
<div> </div>
<div>Hogy ez milyen egy furcsa téma nekem! Érthetetlen. Miért szeretne mindenki alá-meg fölérendelődni? </div>
<div>Nincsenek övek. Nincs olyan, hogy "barna öves tanítvány". Nem is hiszem, hogy lesz.</div>
<div> </div>
<div>A hagyományos kínai harcművészetekben ez mindig is így volt, mindig is így lesz. Ez nem az a fajta rendszer, nem az a fajta tanulási mód. Talán ezért nem tudunk óriásira duzzadni. Talán nem is akarunk. Ez egy családi alapon szerveződő, hagyományos közösség, és már az egyesületi létbe is nehezen szocializálódik.</div>
<div> </div>
<div>Gondoljátok végig, hogy Han mester hogyan tanult! Tian mester, Feng mester? Miért nem kellenek övek? Ha ezt sikerül megérteni, akkor könnyebb megérteni, hogy miért vannak hibák vagy inkább csetlés-botlások az egyesületi életünkben.</div>
<div> </div>
<div>Úgy látom komoly félreértés van a "belső-" avagy "fogadott tanítvány" témakörben. Ráadásul belekeverjük az egyesületi életbe, pedig (félig) független attól.</div>
<div> </div>
<div>Csak, hogy tisztázzuk. Nem azért lesz valakiből fogadott tanítvány, mert ügyesebb, szebb, jobb, értelmesebb, régebb óta gyakorol mint a többiek. Ha azzá válik sem lesz tőle ügyesebb, szebb, jobb netán fontosabb az egyesület életében. Ettől nem lesz valaki "fekete öves". Nem jár plusz edzéssel, plusz programokkal, hirtelen megvilágosodással, fülekbe elsuttogott mágikus formulákkal, amelyek megváltoztatják a gyakorlást.</div>
<div> </div>
<div>Leginkább kötelességekkel jár, és leginkább a kapcsolatról szól. Han mester és a tanítvány kapcsolatáról. Ha ez a kapcsolat valamiért elmélyül az idők folyamán, akkor lesz valakiből belső tanítvány. Majdhogy családi kapcsolatot teremt.</div>
<div> </div>
<div>Viszont onnan, hogy valaki az lett, reprezentálja a mesterét. Ahogy egy fiú vagy leány reprezentálja a szüleit.</div>
<div> </div>
<div>Ne keverjük a dolgokat, és ne hasonlítgassunk almát körtével, ha lehet! :)</div>
<div> </div>
<div>Megjegyzem kellene tartanunk egy-két elméleti előadást vagy írni egy-két cikket a honlapra, tisztázandó ezeket a kérdéseket.</div>
<div> </div>
<div>Ja, és a legfontosabb. Az egyesület vezetősége Han mester + 12 választott ember. ebből a tizenkettőből négy nem belső tanítvány. A másik nyolc sem azért vezetőségi tag, mert belső tanítvány, hanem mert elég régen jár edzésre...</div>
<div> </div>
<div>Remélem kimerítő voltam!</div>
<div> </div>
<div>Ha kihagytam valamit, bocsánat! Ha nem ért velem egyet valaki a vezetőségből, azért is bocsánat! Nem egyeztettem egyik kérdésben sem velük, sem Han mesterrel. Csak a saját véleményemet írtam le.</div>
<div> </div>
<div>Örs</div>
<div> </div>
<div>Kisimulsz <<a href="mailto:info@kisimulsz.hu" target="_blank">info@kisimulsz.hu</a>> írta:
<blockquote style="border-left:3px solid lightGray;padding-left:3px"> </blockquote>
</div>
</div>
<div><div><div class="h5">Sziasztok,<br>
<br>
Réder Tamás vagyok.Elég sok felé harc-művészkedtem.<br>
kb. 5 és fél évet Chen Taijiztam az egyesületben és kb. 2-3 éve nem vagyok számotokra láthatóan aktív.<br>
Azért írok, mert segíteni szeretnék, főleg magamon : ) hogy legyen hol Chen Taiji Chuanoznom Magyarországon még<br>
egy 20-30 évet : )<br>
<br>
Hogy ne parttalan vita legyen, igyekszem konkrét javaslatokat írni, ahogy Gyuri és Laci és Örs kérte. ( Ő nem kérte, csak felvetette)<br>
<br>
Amit leírok az tapasztalat, máshol hogyan csinálják, talán hasznos lenne átgondolni, hol, milyen válaszok születtek hasonló<br>
problémákra és én mit láttam az Egyesületben.<br>
<br>
<br>
<b>1. Nyári nagy edzőtábor.</b><br>
Úgy látom a problémáink egyik fő oka, hogy ez a tábor szinte mindig más helyszínen van.<br>
Azt láttam, hogy jellemzően egy fix helyszínen tartják, akár 10-15 évig és csak nagyon indokolt esetben változtatnak rajta.<br>
Ez számtalan előnnyel jár, nem kell keresni, költeni, megismerni, anyázni, mindenki tudja hová megy, melyik házban<br>
milyen az ágy, milyen a kaja, érdemes e vinni valamit, mikor megy este busz stb. stb.<br>
Egy kis idő és összeszokás múlva esetleg meg is javítják a tetőt, és mivel fix bevétel az ár is módosulhat, ami jelentős tényező.<br>
Nyár van, meleg, nagyrészt víz mellett vagy közelében szokták tartani.<br>
<br>
Nálunk a tagság inhomogenítása miatt, a helynek is ilyennek kellene lenni.<br>
Lehessen akár ott házban aludni, a la carte enni, de sátorozni és főzni is, olcsóbban.<br>
Megőrültem a vacak és drága kajáktól, állandó problémázástól, ez is egy csomó pénz, egy bogrács egytálétel előkészítése és megfőzése erős csapatépítő tevékenység egyébként is.<br>
<br>
Az élet úgyis ezt rendezte vegyük már észre, jó példa az a hölgy tagtársunk, aki bérelt közel házat<br>
és így megoldotta és jót edzett.<br>
Ezt a helyszínt csak egyszer kellene megtalálni.<br>
<br>
A másik lehetőség, hogy építünk magunknak tábort, központot.<br>
Ez hosszú távú dolog és egy pár hektáros terület megvételével kezdődne, valamelyik főút mellett,<br>
aztán építgetnénk - szépítgetnénk és egyszer csak 10 - 20 év múlva saját táborunk, központunk lenne.<br>
Jól hangzik. Vannak akiknek sikerült. Erre egy elkülönített számlát kellene létrehozni és hátha teremne rajta<br>
egy kis pénz, a nagyhangú visszavont felajánlásokból pl.<br>
Az 1000 mérföldes utazás is az első lépés megtételével kezdődik.<br>
<br>
<br>
<br>
<b>2. Szemináriumok - Edzések - Egy nyári nagy edzőtábor</b><br>
A két véglet van meg, hiányoznak a szemináriumok.<br>
Ezekből számtalan formát tartanak mások, megpróbálom nagyjából összefoglalni, bár nagyon összetett a téma:<br>
<br>
Májustól - szeptemberig, többféle helyszínen, Bp től max 60 -70 km es távolságig.<br>
Jellemzően kültéren, közösségi, ingyenes parkokban, kiránduló helyeken, várromoknál, saját tulajdonú területeken<br>
Pilis, Dunakanyar, Északi hegységek stb.<br>
<br>
hétvégén vannak vagy még a péntek, hogy ne ütközzön a munkával.<br>
Tematikusok, előre felépített, tudott anyaggal, körülményekkel.<br>
Nagyjából fix helyeken és időpontban Saját utazás, nincs szállás, hozott kaja, olcsó, az edzésdíj fizetős.<br>
Leírok egy harcművészeti egyesület naptárat amennyire emlékszem rá és némi magyarázatot.<br>
<br>
Március - időjárástól függően<br>
1 x Hosszú edzés - Szombat, Gyülekező 8:30, Edzés 9 - 12 ig, 3 óra,<br>
(példa: Mester és Vezető tanítványok, 24 es és 48 as forma, edzésdíj 1500 ft)<br>
Végre rendesebb bemelegítés, több forma idő és sok idő a kérdésekre is.<br>
vagy hűvösvölgyi nagyrét - nagyon nyílvános - jó reklám, aki nem szeret mások előtt ugrálni, nem ide jön.<br>
vagy Népliget - zártabb helyek<br>
vagy hajógyári sziget - teljesen alkalmas<br>
A család, barátok stb. is jöhet esetleg, edzés közben levegőznek vagy nem és akkor is ebédre otthon az ember.<br>
<br>
Április<br>
1 x hosszú edzés - lásd fent<br>
1 x 1 napos szeminárium - Szombat - mint a Hosszú edzés + 12 - 14 ig evés, pihi, 14 - 17 ig du. hosszú edzés<br>
Ez már inkább távolabb a várostól, de nem több mint 50-60 km re, nem annyira frekventált helyeken, a természetben.<br>
<br>
Május<br>
1 x hosszú edzés - lásd fent<br>
1 x 1 napos szeminárium - lásd fennt<br>
<br>
Június<br>
1 x hosszú edzés - lásd fent<br>
1 x 2 vagy 3 napos szeminárium - ( Péntek) Szombat - Vasárnap.<br>
Ez olyan mint egy kis tábor, csak időben és költségben kezelhetőbb sokaknak.<br>
Lehet, ugyanolyan körülmények között is,<br>
de lehet bevállalósan, sátor - patak - bogrács, hogy nagyon olcsó legyen.<br>
<br>
Augusztus - Mester nélkül<br>
1 x Izzadós edzés - valamelyik szabadstrandon, egy jó meleg napon,<br>
egy órás edzéssel adhatnánk a Chinek : )<br>
<br>
Szeptember - Október , amíg lehet<br>
2 x hosszú edzés<br>
<br>
A helyszínek és időpontok és minden természetesen alakítható a mi igényeink szerint,<br>
ezt is egyszer kellene kitalálni elindítani és kicsit javítgatni, az igények szerint.<br>
Az oktatási tematikát, módszereket, edzés tartalmat természetesen nem szerettem volna meghatározni, csak odaírtam valamit,<br>
azt kellene a hozzáértőknek jól megtenni.<br>
<br>
A szemináriumok jó alternatívát nyújtanának azoknak, akik a nagy táborba idő - pénz hiányában nem tudnak menni és<br>
az újaknak, újrakezdőknek, pártolóknak is plusz lehetőséget adnának. Ahogy olvasom, hogy lett végre lehetőség 1-2 napra lemenni a nyári táborba, örülök, hogy ez is igazolja amit írok.<br>
A közösségi terek ingyenesek, minimálisan kell szervezni bármit, saját maga gondoskodik mindenki ételről,<br>
ez így a lehető legolcsóbb és mégis hatékony lehet és pótolja a kieső tábor bevételt és közösséget épít stb.<br>
<br>
A szemináriumok Tavasztól - Őszig működnek, jó lenne minél hamarabb elkezdeni.<br>
<br>
<b>3. Szünetelők - újrakezdők - pártoló tagság</b><br>
Ez sem egyszerű téma.<br>
A Taiji, mint rájöttünk élet hosszra szól, ahogy Mester is mondta.<br>
Ez egyrészről szuper, ez az egyik fő vonzereje is, én 100 évesen is TaiJizni szeretnék,<br>
másrészről viszont felvet egy két problémát.<br>
Mivel 10-20-30 évekről van szó, szinte elkerülhetetlen, hogy valamikor ne változzanak úgy a külső körülmények,<br>
hogy a gyakorlót ne akadályozzák a folyamatos aktív jelenlétben.<br>
Jelenlétet írtam, nem gyakorlást, amihez viszont időszakosan segítségre lenne szükség.<br>
Ezt jelenleg nem nagyon támogatja az egyesület. Erről is el kellene gondolkozni mindenkinek, ezt hogyan lehet kezelni egyesületi szinten.<br>
Értékes embereket veszítünk el így, azt gondolom.<br>
<br>
Házasság, Gyerek, Válás, Lefokozás, Áthelyezés, Munkanélküliség, Betegség, családban is, ne higgye senki<br>
hogy ő megússza majd, 10-20 éves távlatokról beszélünk.<br>
<br>
Ilyenkor az ember kénytelen takarékra tenni magát a többi területen, így a Taijiban is, de semmiképpen sem szeretne elszakadni.<br>
<br>
Ezen a problémán segítenének a szemináriumok, rövidebb belátható tanfolyamok is és talán valami féle pártolói tagsági lehetőség,<br>
amivel jelezni lehetne, hogy csak átmenetileg tűnt el valaki és még tervei vannak a Taijival.<br>
Mondjuk egy 4 - 5 .000 ft os pártolói tagdíj jól jönne az egyesületnek is és nem éreznénk páriának magunkat,<br>
nem jó Taijisnak, akik nem akarnak edzésre járni.<br>
<br>
Ehhez fontos segítség lehet még a magánedzések vagy a csoportos magánedzések is,<br>
szeminárium formában, amit rendszeresíteni lehetne a vezető tanítványok irányításával,<br>
nekik is bevételt generálva. Ez érzésem szerint szintén elhanyagolt terület.<br>
<br>
<br>
<br>
<b>4. </b><b>Újak</b><br>
Fontos kérdés, ahogy Gyuri is írta és mindenhol így van az újak bevonzása is, hogy bővüljünk.<br>
Minél többen megismerjék a Taijinkat és megosszuk a terheket is, azt hiszem ez nem lehet kérdés.<br>
Ezen múlik az Egyesület jövője, ezért ide mindenképpen kellene egy témafelelős és kiemelten kezelendő terület.<br>
<br>
Konkrét: havonta 1 x bemutató edzést a Margitszigeten, szombat du - este felé.<br>
Mondjuk Minden hónap első szombat du, a nagyréten, egy 1 órás 24 es, sűrített edzés, szép ruhában,<br>
egy Vezető tanítvány vezetésével, akik váltanák egymást. Ehhez egy 15-20 ember kellene, minden korosztályból, stílusból.<br>
Ezt mindenhol promózni kellene, honlapon, edzésen stb. ide lehetne küldeni mindenkinek az érdeklődőket is.<br>
Egy Chen.hu tábla sem ártana.<br>
<br>
Gyuri is írt erről, hogy 70 érdeklődő jelent meg régebben, mostanában hányan ?<br>
Hány helyen érhető el induló, kezdő csoportunk ?<br>
Mit lehetne tenni ezért ?<br>
<br>
<b>5. Pénz és marketing, pfuj.</b><br>
Szemérmesen kerülgetjük a témát, pedig talán nem kellene homokba dugnunk a fejünket.<br>
A problémáink másik fő oka pedig, a pénztelenség, gazdasági válság, ki minek hívja.<br>
<br>
Mit gondoltok miért is van annyi gond a tagdíj befizetéssel rendelt dolgok kifizetésével ?<br>
Tudod elfelejtettem, jaj pont nincs nálam stb, lefordítom, nincs pénz.<br>
Miért IS jönnek kevesebben újoncok?<br>
<br>
Gyuri írta, hogy a pénz nagy úr, bizony sötét nagyúr, tetszik, nem tetszik és a Taosisták nem nagyon fizettek kolostor,<br>
hegy, mező bérleti díjat és személyi jövedelemadót. Azt s írta, hogy ez probléma és dehonesztáló, figyeljünk oda erre.<br>
<br>
Ezért nagyon meg kellene gondolni minden forint emelést, kiadást az egyesületben, amennyire csak lehet<br>
és megbecsülni minden pici bevételt és kis költségcsökkentést és számba venni a lehetőségeket.<br>
<br>
Konkrét:<br>
Adó 1 % ?<br>
<br>
Sponsor ? Természetesen nem varratnánk a mellünkre OTP logót, de százmillió6kat költenek erre,<br>
egy vállalható együttműködés jól jöhetne.<br>
<br>
Az edzéseink nagyon koncentráltan vannak és kevés van belőlük.<br>
Budapesten 22 kerület van.<br>
Máshol ösztönzik a komolyabbakat, hogy indítsanak csoportot, ahonnan az alapok, 24 után töltődhet fel a többi is.<br>
<br>
A legolcsóbb fedett edzéslehetőségek Mo -on a Művelődési házakban vannak,<br>
ahol meg lehet sok mindent beszélni és még kis támogatást is szerencsével.<br>
Plussz, az Egyesület gőzerővel támogatja az ilyen csoportok indulását, infóval, kapcsolatokkal,<br>
pénzzel ( nem kell pl. 1 évig közösbe fizetni, közös környékbeli szórólapozással)<br>
<br>
<br>
Internet ?<br>
A honlapunk nagyon szép, de valahogyan nem áramlik.<br>
Látom a Google ban van fizetett hirdetésünk, követi valaki a statisztikát és a "konkurenciát" ?<br>
Ki ennek a felelőse, akinek jelezni és segíteni lehetne?<br>
Konkrét:<br>
A <a href="http://chen.hu" target="_blank">chen.hu</a> ra ha rámegy ott kellene one button akció, pl. jelentkezhet a következő ingyenes Margitszigeti bemutató edzésre.<br>
vagy minden kezdő csoportnak az első 2 edzése kiemelve vagy, ha több csoport lesz, kiválaszthatja a legközelebbit stb.<br>
Ennek egy kicsit a ló túloldalára esett példája, érdemes beregizni : ) azt a nyomulást<br>
<br>
<a href="http://csikung-tanfolyam-2013.8kincs.hu/mini-tanfolyam-1-resz/" target="_blank">http://csikung-tanfolyam-2013.8kincs.hu/mini-tanfolyam-1-resz/</a><br>
<a href="http://csikung-tanfolyam-2013.8kincs.hu/mini-tanfolyam-27-resz/?x=S4J7910jFgy3TA4" target="_blank">http://csikung-tanfolyam-2013.8kincs.hu/mini-tanfolyam-27-resz/?x=S4J7910jFgy3TA4</a><br>
<br>
és még pár:<br>
<a href="http://mtkk.hu/?page_id=6" target="_blank">http://mtkk.hu/?page_id=6</a><br>
<br>
<br>
<b>6. És még egy téma, amit szintén az élet, Örs vetett fel és írni akartam róla:</b><br>
Az Egyesületünk felépítése, szintek, tisztelet.<br>
Általában a harcművészetekben erre szolgálnak a különböző övfokozatok és vizsgák.<br>
Itt ez nagyon hiányzik. Jó lenne legalább megkülönböztetni ( nem elkülöníteni )<br>
egyszer a kezdőket -<br>
<br>
egyszer a haladókat - barna övesek - akik már letettek az asztalra, 5 - 10 éve csinálják,<br>
de még nem belsők vagy vezetők, ez is nagyon fontos csoport, belőlük lesznek az utánpótlás, edzők stb.<br>
Aki idáig eljutott, azt számon kellene tartani, kicsit teret adni a véleményének, bátorítani, kicit egyedileg kezelni,<br>
ha tünedezik el felfigyelni és segíteni.<br>
Pl. az Örökös tagság öt év után a ló egyik oldala, most meg a másik, hogy semi,<br>
talán 5-6 év tagság után már felét fizethetnék a tagdíjnak, szép gesztus lenne.<br>
<br>
és egyszer a vezetőket - fekete öveseket - akik jó lenne, ha először részben, később teljesen meg tudnának élni a nem a Taijiból, hanem a Taijiért.<br>
Őket tiszta erőből kellene segíteni, keresni, főleg a kezdőket hozzájuk irányítani, nem a Mestert terhelni velük.<br>
<br>
Én azokat akiket a Mester belső, fogadott ( ez ugyanaz ugye ? ) tanítványoknak fogadott, azokat fekete öveseknek, követendő példának tekintem, de nem tévedhetetlennek. Azt gondolom rájuk kellene épüljön a Mo. -i Chen Taiji Chuan sokkal nagyobb mértékben.<br>
Ők tudásilag és emberileg is elértek egy szintet, nem kérdés.<br>
<br>
Ők a tartóoszlopaink és sajnos nincsenek sokan, a víz kiver amikor Laci azt írta, hogy akkor majd nem járnak edzésre.<br>
Az a Bozsik Laci, akinél többet kevesen tettek ezért az egyesületért és értünk, értem, köszönöm.<br>
<br>
Hogyne érnél többet kedves Örs, amikor egy mondattal helyretetted a rossz csípőtartásom és sikerül rajtad megcsinálnom a technikát,<br>
amikor itt volt az a kínai mester, szégyenszemre nem tudom a nevét. Jut eszembe mi a véleményed az alkalmazástechnikák oktatásáról az egyesületben ?<br>
<br>
Vagy a fegyverek Gyuri, nekem nagyon hiányoznak. Szerintem segít a helyes gyakorlásban, érdekes színfolt, megtöri<br>
a gyakorlás monotonságát. Segíthetne sok embernek átlendülni a holtpontokon. Te hogy gondolod?<br>
<br>
Ha a mester nem nagyon oktat, oktassatok Ti.<br>
<br>
Virágozzék minden virág és talán megérne egy egyeztetést, hogy teljesen mindegy, hogy a külsőből - a belsőbe vagy fordítva vezet valakinek az útja, pont ez a szép.<br>
<br>
Szerintem markánsabban kellene képviselni a saját utatokat az Egyesületben, hátha jót tenne.<br>
<br>
<br>
Vélemények:<br>
Viszont az is érdekes, hány nem fogadott tanítvány van az Egyesület vezetőségében !<br>
Vajon miért vetődik fel masszívan, hogy nem jut el a nép hangja, meg vissza.<br>
<br>
A sárdagasztáson kívül, jó infókat tudtam meg, amikről 6 évig alig hallottam, mit akar a mester, belső tanítványok,<br>
ne keverjük össze. stb. stb. Végre infóhoz jutottunk, azt hiszem sok minden tisztázódik így. Csak kapkodom néha a fejem, mit hogyan látnak egyesek. Ezért is vetődik fel, hogy nyilvános jegyzőkönyvek stb. , mert nem beledumálni akarnak, hanem információt és ha nem kapnak kitalálják maguknak.<br>
<br>
Néha érdekes, néha szomorú, de ez van.<br>
Ezt is az élet rendezte, hogy ennyire és itt törnek ki ezek az indulatok sérelmek stb.<br>
Valószínűleg ezekhez nem voltak meg a megfelelő belső csatornák, azt gondolom ezt most viselnetek kell, egy darabig.<br>
<br>
Nem lenne jó, egy - két barna öves friss hang, vélemény, pluszba a vezetőségbe, nem belső tanítvány ?<br>
----<br>
<br>
Bocsánat, hogy kicsit nagyon összedobáltam ezt az irományt, többször töröltem, beírtam, ide is kicsit, oda is,<br>
igyekeztem nem beleállni egyik szerepbe sem.<br>
Nézzétek el nekem, nem egyszerű feladat.<br>
A téma többet és szebbet érdemelne, de 10-15 oldal is lenne még szépen kifejtve kb. de remélem a lényeg lejön.<br>
<br>
Azért is teszem közzé, mert talán segíteni tudok kicsit a tapasztalataimmal<br>
és tartozom ennyivel a Taijinak és Mesternek és Nektek.<br>
<br>
<br>
Igyekeztem minden érintett területet legalább felvillantani, hogy látszódjon a téma összetettsége és hogy mikkel kell<br>
megküzdeniük a vezetőségi tagoknak. Ez minden harcművészetben ugyanígy van és az a kérdés milyen válaszok születnek.<br>
Ebben kellene támogatnunk Őket.<br>
<br>
Hogy ezekből meg mit és hogyan lehet a Mesterrel elfogadtatni, hát az szép feladat lesz,<br>
talán, mint a jó kukta, úgy és olyan jól dolgozik, hogy mintegy rákényszeríti a szakácsot a hálára. ( Távol - keleti mondás)<br>
<br>
Ezt addig kellene még megtenni, amíg lehet, örülve, hogy nem tudja elolvasni ezeket a leveleket.<br>
Rossz belegondolni, ha ez így marad, mi lesz.<br>
<br>
Ehhez kívánok nektek vezetőinknek, testvéreinknek sok szerencsét és kitartást.<br>
<br>
Tisztelettel,<br>
<br>
Réder Tamás<br>
<br>
<div>2015.05.07. 17:54 keltezéssel, Konéta György írta:</div>
<blockquote type="cite">
<div>
<div dir="ltr">
<p dir="ltr">Sziasztok,</p>
<p dir="ltr"> </p>
<p dir="ltr">Nagyon hasznosnak tartom, hogy kommunikálunk az egyesülettel kapcsolatos gondolatainkról. A véleményünk bátor leírása, egymás megértése, tolerálása, a másikhoz való empatikus hozzáállás sokat segít abban, hogy jó hangulatú közösség legyünk.<br>
Azt is gondolom azonban, hogy az előrelépést az építő jellegű hozzászólások jelenthetik.</p>
<p dir="ltr">"Nem siratóünnep ez... Kár lenne pörlekedni, áskálódni azon, hogy ki ölt meg kit." (Gyalog-galopp) :-)</p>
<p dir="ltr"> </p>
<p dir="ltr">Ennek fényében szeretnék megosztani veletek (vezetőséggel, tagokkal) pár javaslatot. (<i>Abból a szempontból is, hogy korábban két cikluson keresztül abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy a Mester alelnöki pozícióval bízott meg.</i>)</p>
<p> </p>
<p>Ha akarunk egy jól működő, jó hangulatú egyesületet, akkor azért tenni kell mindannyiunknak. (<i>Ezt már sokan leírták</i>.) De mit is tehetünk?</p>
<p> </p>
<p>Tapasztalatom szerint a vezetőség nyugodtan fordulhatott a Mesterhez az <b>egyesületi élet felpezsdítését, javítását szolgáló ötletek</b>kel. A Mester többnyire nyitott volt ezekre. Az igaz ugyan, hogy sokszor érvelni kellett az ötletünk mellett, és rá kellett mutatni, hogy ez az egyesületnek (és így a Mesternek is) miért jó ez. (<i>Illetve, hogy bizonyos dolgokat, itt Mo.-n hogyan lehet intézni.</i>) De ezeket az ötleteket, ha akartuk, és érdemes volt, akkor meg lehetett valósítani. A Mester vevő volt ezekre.</p>
<p>Nóra is írta, hogy a Mester a főnök. Vannak ötletei, jövőbeni tervei neki is. (<i>Legalábbis régebben voltak. Gondolom, most is ez a helyzet.</i>) Az más kérdés, hogy a részletek kézben tartását már a vezetőségre bízta. (<i>És ezzel talán sikerül picit feloldanom azt a korábbi ellentmondást, miszerint a Mester a főnök, és ugyanakkor nem akarja irányítani az egyesületet.</i>) Pl.: A Mester szeretett volna tábort, de az utánajárás, a leszervezés már a vezetőségből valakire maradt. (<i>És itt jön képbe a vezetőség szerepéről az, amit már István is írt. Nóra, szerintem érdemes elolvasni István hozzászólását, mert ha konkrét javaslatokat nem is tartalmaz, azért nagyon jól rámutat néhány problémára.</i>)</p>
<p>A jelenlegi aktív vezetőségi tagokat valamelyest ismerve tudom, hogy lelkes, jó szándékú emberek. Úgyhogy csak bátorítani tudom őket az ötleteik elmondásában, a szavuk hallatásában.:-)</p>
<p> </p>
<p>Beválhat a<b> csoportfelelős</b>ök kinevezése is. Ha van minden csoportban egy ügyintéző, akkor nem csak egy-két emberre terhelődik a sok adminisztratív feladat.</p>
<p> </p>
<p>A <b>tábort</b> nem egy emberre bíznám, mert - mint azt már korábban is írtam - az egy sok munkával, energiabefektetéssel járó feladat. Egy<b> kisebb csoport</b>ot javaslok, akik egymás közt felosztják a feladatokat. Persze a munkájukat valakinek (a vezetőség köreiből) össze kell fogni. Szintén táborral kapcsolatos, hogy érdemes lehet megszondáztatni<b> a tagok</b>at, hogy valójában <b>mennyit áldoznának</b> egy jó táborért? (<i>Gondoljunk bele, hogy már 10 éve is ennyiért táboroztunk. az árak meg közben mentek feljebb. Most van itt a dilemma, hogy lépést tartsunk-e az árakkal, vagy fokozatosan engedjünk a színvonalból.</i>)</p>
<p> </p>
<p>Az <b>egyesületi tagok</b> is előállhatnak <b>ötletekkel, újításokkal</b>. (<i>Pl. annak idején javasolta az egyik tag, hogy valaki (képes, videós, írásos formában) tudósíthatna a különböző eseményekről (tábor, verseny, bemutató, stb...</i>). Ez szerintem jó ötlet volt, de sajnos ez nem valósult meg, mert nem volt, aki elvállalja. Sokszor a lelkes tagok hozták az egyesületnek a bemutató-lehetőségeket. (<i>A <b>bemutatózás</b> <b>szervezése</b>, kézben tartása fontos, mert ez nagyon jó reklámlehetőség az egyesületnek. Nem véletlen, hogy amikor nagyon aktívak voltunk ilyen szempontból is (havonta legalább egyszer volt valamilyen fellépés, a Sziget Fesztiválon is többször voltunk, szórólapoztunk, stb.), akkor volt, hogy több mint 70-en jelentek meg az újonc edzésen. Tudom, mert haladóként többedmagammal segítettünk Shynar-nak összeírni a jelentkezőket.</i>) A táborlehetőségek figyeléséről, az országban ilyen szempontból való nyitott-szemmel járásról már írtam korábban. Ez is óriási segítség lenne. (<i>Úgy tudom, hogy már nagyon sok felajánlás érkezett ilyen szempontból. Szuper.:-)</i>)</p>
<p> </p>
<p><b>Közös programok</b> szervezése is célszerű lenne. Ezek persze sokak számára akkor rendelkeznek igazi vonzerővel, ha a Mester is részt vesz rajtuk. Ilyenek lehetnek pl. kirándulások, közös edzés a taiji világnapon stb..</p>
<p> </p>
<p>Lehetne ismét szervezni egy-két alkalmas <b>szemináriumok</b>at, ahol bizonyos edzés-elemeket lehetne elmélyíteni.</p>
<p> </p>
<p>És végül picit az emberi oldalról:</p>
<p> </p>
<p>Szükséges, hogy megbecsüljük a segítők munkáját. A Mester részéről is és a tagok részéről is. Azontúl, hogy megköszönjük nekik, szerintem valamilyenféle jutalmazás is helyénvaló lenne. (<i>Hiszen ezen személyek időt, pénzt, energiát befektetve dolgoznak azért, hogy a Mesternek és nekünk is jobb legyen.</i>) Az erkölcsi elismerés a legfontosabb. Köszönjük meg nekik a munkájukat, értékeljük az erőfeszítéseiket. (<i>A köszönet nélküli fikázás erősen csökkenti a lelkes tenni-vágyást.</i> <i>Főleg ha attól/azoktól jön (sokszor az ember háta mögött), akiért/akikért csináljuk.</i>) De ilyenekre is gondolok (<i>bár tudom, a pénz nagy úr</i>), hogy aki a pólót intézi, annak legyen ingyenes a póló, vagy aki sokat tesz az egyesületért, annak ne kelljen még külön tagdíjat is fizetnie, vagy a táborszervezők kapjanak kedvezményt (<i>vagy legalább a benzinre elköltött pénzük legyen megtérítve</i>). </p>
<p> </p>
<p>Örülök, hogy edzések során alkalmam nyílik találkozni olyanokkal, akik, mivel szintén fontos nekik ez a dolog, a maguk lehetőségeihez mérten erőfeszítést tesznek azért, hogy "ne veszítsék el a taiji-t", ahogy azt a kiváló (és már nagyon régóta kitartó) Setényi János fogalmazta meg egykor.</p>
<p> </p>
<p>Szerintem éppoly értékes és büszkeségre okot adó, (a Mester és a taiji felé) gesztus-értékű dolog az is, amikor a 60 éves tanuló, minden gátlását leküzdve odaáll (már 10 éve) az ifjú titánok mellé gyakorolni, vagy a családos, dolgozó ember heti egyszeri edzésen való megjelenése, mint a viszonylag sok szabadidővel rendelkező emberek napi edzésre ráfordított több órája. (<i>Itt jegyezném meg, hogy az edzésen való ritkább megjelenés nem feltétlenül jelenti azt, hogy valaki nem is gyakorol.</i>)</p>
<p> </p>
<p>Sok mindenkinek köszönet jár, aki a maga módján tett/tesz valamit (szervez, fordít, ötletel, véleményt nyilvánít, videózza, fotózza az eseményeket, stb.) értünk. </p>
<p> </p>
<p>Anno sok emberrel volt alkalmam együtt ténykedni az egyesületért. Nekik is hála jár, hogy valameddig eljutottunk, és hogy jelenleg van mire építkezni..(<i>Németh Józsi, Kiss Zsuzsi, Kanozsai Kriszta, Kajtár Orsi, Bozsik Laci, és még sokan mások, akik rendszeresen részt vettek bemutatókon, versenyeken (rengeteg érmet nyerve), ezzel öregbítve a Mester és az egyesületünk hírnevét. Suhajda Csilla, Csata Miki, Tóth Szabi, Czakó Andi, Horváth Gergő, Shynar, Adri, Laci, akik oroszlánrészt vállaltak bármilyen szervezésben. Örs bátyó, aki tanácsaival és a versenyszervezéssel segítette az egyesületet már régen is és most is. És a sok lelkes tagtársam, akik segítségére mindig lehetett támaszkodni.) </i></p>
<p>Zavecz Áginak, Csillának, Bélának, Setényi Jánosnak, Nórának és a többieknek is köszönet a jelenlegi munkájukért.</p>
<p> </p>
<p>:-)</p>
<p> </p>
<p>Üdv</p>
<p>Gyuri</p>
<p> </p>
</div>
</div>
<div>_______________________________________________ Taiji mailing list <a>Taiji@lists.chen.hu</a> <a href="http://lists.chen.hu/listinfo/taiji" target="_blank">http://lists.chen.hu/listinfo/taiji</a></div>
</blockquote>
<br>
<br>
</div></div><span class=""><table style="border-collapse:collapse;border:none">
<tbody>
<tr>
<td style="border:none;padding:0px 15px 0px 8px"><a href="http://www.avast.com/" target="_blank"><img alt="Avast logo" border="0" src="http://static.avast.com/emails/avast-mail-stamp.png"> </a></td>
<td>
<p style="color:#3d4d5a;font-family:"Calibri","Verdana","Arial","Helvetica";font-size:12pt">Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.<br>
<a href="http://www.avast.com/" target="_blank">www.avast.com</a></p>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
</span></div>
<div> </div>
<div><br>
<br>
<br>
<br>
<div><div class="h5"><br>
Sziasztok,<br>
<br>
Réder Tamás vagyok.Elég sok felé harc-művészkedtem.<br>
kb. 5 és fél évet Chen Taijiztam az egyesületben és kb. 2-3 éve nem<br>
vagyok számotokra láthatóan aktív.<br>
Azért írok, mert segíteni szeretnék, főleg magamon : ) hogy legyen<br>
hol Chen Taiji Chuanoznom Magyarországon még<br>
egy 20-30 évet : )<br>
<br>
Hogy ne parttalan vita legyen, igyekszem konkrét javaslatokat írni,<br>
ahogy Gyuri és Laci és Örs kérte. ( Ő nem kérte, csak felvetette)<br>
<br>
Amit leírok az tapasztalat, máshol hogyan csinálják, talán hasznos<br>
lenne átgondolni, hol, milyen válaszok születtek hasonló<br>
problémákra és én mit láttam az Egyesületben.<br>
<br>
<br>
1. Nyári nagy edzőtábor.<br>
Úgy látom a problémáink egyik fő oka, hogy ez a tábor szinte<br>
mindig más helyszínen van.<br>
Azt láttam, hogy jellemzően egy fix helyszínen tartják, akár 10-15<br>
évig és csak nagyon indokolt esetben változtatnak rajta.<br>
Ez számtalan előnnyel jár, nem kell keresni, költeni, megismerni,<br>
anyázni, mindenki tudja hová megy, melyik házban <br>
milyen az ágy, milyen a kaja, érdemes e vinni valamit, mikor megy<br>
este busz stb. stb.<br>
Egy kis idő és összeszokás múlva esetleg meg is javítják a tetőt, és<br>
mivel fix bevétel az ár is módosulhat, ami jelentős tényező.<br>
Nyár van, meleg, nagyrészt víz mellett vagy közelében szokták<br>
tartani. <br>
<br>
Nálunk a tagság inhomogenítása miatt, a helynek is ilyennek kellene<br>
lenni.<br>
Lehessen akár ott házban aludni, a la carte enni, de sátorozni és<br>
főzni is, olcsóbban.<br>
Megőrültem a vacak és drága kajáktól, állandó problémázástól, ez is<br>
egy csomó pénz, egy bogrács egytálétel előkészítése és megfőzése<br>
erős csapatépítő tevékenység egyébként is. <br>
<br>
Az élet úgyis ezt rendezte vegyük már észre, jó példa az a hölgy<br>
tagtársunk, aki bérelt közel házat<br>
és így megoldotta és jót edzett.<br>
Ezt a helyszínt csak egyszer kellene megtalálni.<br>
<br>
A másik lehetőség, hogy építünk magunknak tábort, központot.<br>
Ez hosszú távú dolog és egy pár hektáros terület megvételével<br>
kezdődne, valamelyik főút mellett,<br>
aztán építgetnénk - szépítgetnénk és egyszer csak 10 - 20 év múlva<br>
saját táborunk, központunk lenne.<br>
Jól hangzik. Vannak akiknek sikerült. Erre egy elkülönített számlát<br>
kellene létrehozni és hátha teremne rajta<br>
egy kis pénz, a nagyhangú visszavont felajánlásokból pl.<br>
Az 1000 mérföldes utazás is az első lépés megtételével kezdődik.<br>
<br>
<br>
<br>
2. Szemináriumok - Edzések - Egy nyári nagy edzőtábor<br>
A két véglet van meg, hiányoznak a szemináriumok.<br>
Ezekből számtalan formát tartanak mások, megpróbálom nagyjából<br>
összefoglalni, bár nagyon összetett a téma:<br>
<br>
Májustól - szeptemberig, többféle helyszínen, Bp től max 60 -70 km<br>
es távolságig.<br>
Jellemzően kültéren, közösségi, ingyenes parkokban, kiránduló<br>
helyeken, várromoknál, saját tulajdonú területeken<br>
Pilis, Dunakanyar, Északi hegységek stb.<br>
<br>
hétvégén vannak vagy még a péntek, hogy ne ütközzön a munkával.<br>
Tematikusok, előre felépített, tudott anyaggal, körülményekkel.<br>
Nagyjából fix helyeken és időpontban Saját utazás, nincs szállás,<br>
hozott kaja, olcsó, az edzésdíj fizetős.<br>
Leírok egy harcművészeti egyesület naptárat amennyire emlékszem rá<br>
és némi magyarázatot.<br>
<br>
Március - időjárástól függően<br>
1 x Hosszú edzés - Szombat, Gyülekező 8:30, Edzés 9 - 12 ig, 3<br>
óra, <br>
(példa: Mester és Vezető tanítványok, 24 es és 48 as forma,<br>
edzésdíj 1500 ft)<br>
Végre rendesebb bemelegítés, több forma idő és sok idő a kérdésekre<br>
is.<br>
vagy hűvösvölgyi nagyrét - nagyon nyílvános - jó reklám, aki nem<br>
szeret mások előtt ugrálni, nem ide jön.<br>
vagy Népliget - zártabb helyek<br>
vagy hajógyári sziget - teljesen alkalmas<br>
A család, barátok stb. is jöhet esetleg, edzés közben levegőznek<br>
vagy nem és akkor is ebédre otthon az ember.<br>
<br>
Április<br>
1 x hosszú edzés - lásd fent<br>
1 x 1 napos szeminárium - Szombat - mint a Hosszú edzés + 12 - 14 ig<br>
evés, pihi, 14 - 17 ig du. hosszú edzés<br>
Ez már inkább távolabb a várostól, de nem több mint 50-60 km re, nem<br>
annyira frekventált helyeken, a természetben.<br>
<br>
Május<br>
1 x hosszú edzés - lásd fent<br>
1 x 1 napos szeminárium - lásd fennt<br>
<br>
Június<br>
1 x hosszú edzés - lásd fent<br>
1 x 2 vagy 3 napos szeminárium - ( Péntek) Szombat - Vasárnap.<br>
Ez olyan mint egy kis tábor, csak időben és költségben kezelhetőbb<br>
sokaknak.<br>
Lehet, ugyanolyan körülmények között is, <br>
de lehet bevállalósan, sátor - patak - bogrács, hogy nagyon olcsó<br>
legyen.<br>
<br>
Augusztus - Mester nélkül<br>
1 x Izzadós edzés - valamelyik szabadstrandon, egy jó meleg napon,<br>
egy órás edzéssel adhatnánk a Chinek : )<br>
<br>
Szeptember - Október , amíg lehet<br>
2 x hosszú edzés<br>
<br>
A helyszínek és időpontok és minden természetesen alakítható a mi<br>
igényeink szerint,<br>
ezt is egyszer kellene kitalálni elindítani és kicsit javítgatni, az<br>
igények szerint.<br>
Az oktatási tematikát, módszereket, edzés tartalmat természetesen<br>
nem szerettem volna meghatározni, csak odaírtam valamit, <br>
azt kellene a hozzáértőknek jól megtenni.<br>
<br>
A szemináriumok jó alternatívát nyújtanának azoknak, akik a nagy<br>
táborba idő - pénz hiányában nem tudnak menni és<br>
az újaknak, újrakezdőknek, pártolóknak is plusz lehetőséget adnának.<br>
Ahogy olvasom, hogy lett végre lehetőség 1-2 napra lemenni a nyári<br>
táborba, örülök, hogy ez is igazolja amit írok. <br>
A közösségi terek ingyenesek, minimálisan kell szervezni bármit,<br>
saját maga gondoskodik mindenki ételről,<br>
ez így a lehető legolcsóbb és mégis hatékony lehet és pótolja a<br>
kieső tábor bevételt és közösséget épít stb. <br>
<br>
A szemináriumok Tavasztól - Őszig működnek, jó lenne minél hamarabb<br>
elkezdeni.<br>
<br>
3. Szünetelők - újrakezdők - pártoló tagság<br>
Ez sem egyszerű téma.<br>
A Taiji, mint rájöttünk élet hosszra szól, ahogy Mester is mondta.<br>
Ez egyrészről szuper, ez az egyik fő vonzereje is, én 100 évesen is<br>
TaiJizni szeretnék,<br>
másrészről viszont felvet egy két problémát.<br>
Mivel 10-20-30 évekről van szó, szinte elkerülhetetlen, hogy<br>
valamikor ne változzanak úgy a külső körülmények,<br>
hogy a gyakorlót ne akadályozzák a folyamatos aktív jelenlétben. <br>
Jelenlétet írtam, nem gyakorlást, amihez viszont időszakosan<br>
segítségre lenne szükség.<br>
Ezt jelenleg nem nagyon támogatja az egyesület. Erről is el kellene<br>
gondolkozni mindenkinek, ezt hogyan lehet kezelni egyesületi<br>
szinten.<br>
Értékes embereket veszítünk el így, azt gondolom.<br>
<br>
Házasság, Gyerek, Válás, Lefokozás, Áthelyezés, Munkanélküliség,<br>
Betegség, családban is, ne higgye senki<br>
hogy ő megússza majd, 10-20 éves távlatokról beszélünk.<br>
<br>
Ilyenkor az ember kénytelen takarékra tenni magát a többi területen,<br>
így a Taijiban is, de semmiképpen sem szeretne elszakadni.<br>
<br>
Ezen a problémán segítenének a szemináriumok, rövidebb belátható<br>
tanfolyamok is és talán valami féle pártolói tagsági lehetőség,<br>
amivel jelezni lehetne, hogy csak átmenetileg tűnt el valaki és még<br>
tervei vannak a Taijival.<br>
Mondjuk egy 4 - 5 .000 ft os pártolói tagdíj jól jönne az<br>
egyesületnek is és nem éreznénk páriának magunkat, <br>
nem jó Taijisnak, akik nem akarnak edzésre járni.<br>
<br>
Ehhez fontos segítség lehet még a magánedzések vagy a csoportos<br>
magánedzések is, <br>
szeminárium formában, amit rendszeresíteni lehetne a vezető<br>
tanítványok irányításával, <br>
nekik is bevételt generálva. Ez érzésem szerint szintén elhanyagolt<br>
terület.<br>
<br>
<br>
<br>
4. Újak<br>
Fontos kérdés, ahogy Gyuri is írta és mindenhol így van az újak<br>
bevonzása is, hogy bővüljünk.<br>
Minél többen megismerjék a Taijinkat és megosszuk a terheket is, <br>
azt hiszem ez nem lehet kérdés.<br>
Ezen múlik az Egyesület jövője, ezért ide mindenképpen kellene egy<br>
témafelelős és kiemelten kezelendő terület.<br>
<br>
Konkrét: havonta 1 x bemutató edzést a Margitszigeten, szombat du -<br>
este felé.<br>
Mondjuk Minden hónap első szombat du, a nagyréten, egy 1 órás 24 es,<br>
sűrített edzés, szép ruhában,<br>
egy Vezető tanítvány vezetésével, akik váltanák egymást. Ehhez egy<br>
15-20 ember kellene, minden korosztályból, stílusból.<br>
Ezt mindenhol promózni kellene, honlapon, edzésen stb. ide lehetne<br>
küldeni mindenkinek az érdeklődőket is.<br>
Egy Chen.hu tábla sem ártana.<br>
<br>
Gyuri is írt erről, hogy 70 érdeklődő jelent meg régebben,<br>
mostanában hányan ?<br>
Hány helyen érhető el induló, kezdő csoportunk ?<br>
Mit lehetne tenni ezért ?<br>
<br>
5. Pénz és marketing, pfuj.<br>
Szemérmesen kerülgetjük a témát, pedig talán nem kellene homokba<br>
dugnunk a fejünket.<br>
A problémáink másik fő oka pedig, a pénztelenség, gazdasági válság,<br>
ki minek hívja.<br>
<br>
Mit gondoltok miért is van annyi gond a tagdíj befizetéssel rendelt<br>
dolgok kifizetésével ?<br>
Tudod elfelejtettem, jaj pont nincs nálam stb, lefordítom, nincs<br>
pénz.<br>
Miért IS jönnek kevesebben újoncok? <br>
<br>
Gyuri írta, hogy a pénz nagy úr, bizony sötét nagyúr, tetszik, nem<br>
tetszik és a Taosisták nem nagyon fizettek kolostor,<br>
hegy, mező bérleti díjat és személyi jövedelemadót. Azt s írta, hogy<br>
ez probléma és dehonesztáló, figyeljünk oda erre.<br>
<br>
Ezért nagyon meg kellene gondolni minden forint emelést, kiadást az<br>
egyesületben, amennyire csak lehet<br>
és megbecsülni minden pici bevételt és kis költségcsökkentést és<br>
számba venni a lehetőségeket.<br>
<br>
Konkrét:<br>
Adó 1 % ? <br>
<br>
Sponsor ? Természetesen nem varratnánk a mellünkre OTP logót, de<br>
százmillió6kat költenek erre,<br>
egy vállalható együttműködés jól jöhetne.<br>
<br>
Az edzéseink nagyon koncentráltan vannak és kevés van belőlük.<br>
Budapesten 22 kerület van.<br>
Máshol ösztönzik a komolyabbakat, hogy indítsanak csoportot, ahonnan<br>
az alapok, 24 után töltődhet fel a többi is.<br>
<br>
A legolcsóbb fedett edzéslehetőségek Mo -on a Művelődési házakban<br>
vannak, <br>
ahol meg lehet sok mindent beszélni és még kis támogatást is<br>
szerencsével.<br>
Plussz, az Egyesület gőzerővel támogatja az ilyen csoportok<br>
indulását, infóval, kapcsolatokkal,<br>
pénzzel ( nem kell pl. 1 évig közösbe fizetni, közös környékbeli<br>
szórólapozással)<br>
<br>
<br>
Internet ?<br>
A honlapunk nagyon szép, de valahogyan nem áramlik.<br>
Látom a Google ban van fizetett hirdetésünk, követi valaki a<br>
statisztikát és a "konkurenciát" ?<br>
Ki ennek a felelőse, akinek jelezni és segíteni lehetne?<br>
Konkrét:<br>
A <a href="http://chen.hu" target="_blank">chen.hu</a> ra ha rámegy ott kellene one button akció, pl.<br>
jelentkezhet a következő ingyenes Margitszigeti bemutató edzésre.<br>
vagy minden kezdő csoportnak az első 2 edzése kiemelve vagy, ha több<br>
csoport lesz, kiválaszthatja a legközelebbit stb.<br>
Ennek egy kicsit a ló túloldalára esett példája, érdemes beregizni :<br>
) azt a nyomulást<br>
<br>
<a href="http://csikung-tanfolyam-2013.8kincs.hu/mini-tanfolyam-1-resz/" target="_blank">http://csikung-tanfolyam-2013.8kincs.hu/mini-tanfolyam-1-resz/</a><br>
<a href="http://csikung-tanfolyam-2013.8kincs.hu/mini-tanfolyam-27-resz/?x=S4J7910jFgy3TA4" target="_blank">http://csikung-tanfolyam-2013.8kincs.hu/mini-tanfolyam-27-resz/?x=S4J7910jFgy3TA4</a><br>
<br>
és még pár:<br>
<a href="http://mtkk.hu/?page_id=6" target="_blank">http://mtkk.hu/?page_id=6</a><br>
<br>
<br>
6. És még egy téma, amit szintén az élet, Örs vetett fel és írni<br>
akartam róla:<br>
Az Egyesületünk felépítése, szintek, tisztelet.<br>
Általában a harcművészetekben erre szolgálnak a különböző<br>
övfokozatok és vizsgák.<br>
Itt ez nagyon hiányzik. Jó lenne legalább megkülönböztetni ( nem<br>
elkülöníteni ) <br>
egyszer a kezdőket - <br>
<br>
egyszer a haladókat - barna övesek - akik már letettek az asztalra,<br>
5 - 10 éve csinálják,<br>
de még nem belsők vagy vezetők, ez is nagyon fontos csoport, belőlük<br>
lesznek az utánpótlás, edzők stb.<br>
Aki idáig eljutott, azt számon kellene tartani, kicsit teret adni a<br>
véleményének, bátorítani, kicit egyedileg kezelni,<br>
ha tünedezik el felfigyelni és segíteni. <br>
Pl. az Örökös tagság öt év után a ló egyik oldala, most meg a másik,<br>
hogy semi,<br>
talán 5-6 év tagság után már felét fizethetnék a tagdíjnak, szép<br>
gesztus lenne.<br>
<br>
és egyszer a vezetőket - fekete öveseket - akik jó lenne, ha először<br>
részben, később teljesen meg tudnának élni a nem a Taijiból, hanem a<br>
Taijiért.<br>
Őket tiszta erőből kellene segíteni, keresni, főleg a kezdőket<br>
hozzájuk irányítani, nem a Mestert terhelni velük.<br>
<br>
Én azokat akiket a Mester belső, fogadott ( ez ugyanaz ugye ? )<br>
tanítványoknak fogadott, azokat fekete öveseknek, követendő<br>
példának tekintem, de nem tévedhetetlennek. Azt gondolom rájuk<br>
kellene épüljön a Mo. -i Chen Taiji Chuan sokkal nagyobb mértékben.<br>
Ők tudásilag és emberileg is elértek egy szintet, nem kérdés.<br>
<br>
Ők a tartóoszlopaink és sajnos nincsenek sokan, a víz kiver amikor<br>
Laci azt írta, hogy akkor majd nem járnak edzésre.<br>
Az a Bozsik Laci, akinél többet kevesen tettek ezért az egyesületért<br>
és értünk, értem, köszönöm.<br>
<br>
Hogyne érnél többet kedves Örs, amikor egy mondattal helyretetted a<br>
rossz csípőtartásom és sikerül rajtad megcsinálnom a technikát, <br>
amikor itt volt az a kínai mester, szégyenszemre nem tudom a nevét.<br>
Jut eszembe mi a véleményed az alkalmazástechnikák oktatásáról az<br>
egyesületben ?<br>
<br>
Vagy a fegyverek Gyuri, nekem nagyon hiányoznak. Szerintem segít a<br>
helyes gyakorlásban, érdekes színfolt, megtöri <br>
a gyakorlás monotonságát. Segíthetne sok embernek átlendülni a<br>
holtpontokon. Te hogy gondolod?<br>
<br>
Ha a mester nem nagyon oktat, oktassatok Ti.<br>
<br>
Virágozzék minden virág és talán megérne egy egyeztetést, hogy<br>
teljesen mindegy, hogy a külsőből - a belsőbe vagy fordítva vezet<br>
valakinek az útja, pont ez a szép.<br>
<br>
Szerintem markánsabban kellene képviselni a saját utatokat az<br>
Egyesületben, hátha jót tenne.<br>
<br>
<br>
Vélemények:<br>
Viszont az is érdekes, hány nem fogadott tanítvány van az Egyesület<br>
vezetőségében !<br>
Vajon miért vetődik fel masszívan, hogy nem jut el a nép hangja, meg<br>
vissza.<br>
<br>
A sárdagasztáson kívül, jó infókat tudtam meg, amikről 6 évig alig<br>
hallottam, mit akar a mester, belső tanítványok,<br>
ne keverjük össze. stb. stb. Végre infóhoz jutottunk, azt hiszem sok<br>
minden tisztázódik így. Csak kapkodom néha a fejem, mit hogyan<br>
látnak egyesek. Ezért is vetődik fel, hogy nyilvános jegyzőkönyvek<br>
stb. , mert nem beledumálni akarnak, hanem információt és ha nem<br>
kapnak kitalálják maguknak.<br>
<br>
Néha érdekes, néha szomorú, de ez van.<br>
Ezt is az élet rendezte, hogy ennyire és itt törnek ki ezek az<br>
indulatok sérelmek stb.<br>
Valószínűleg ezekhez nem voltak meg a megfelelő belső csatornák, azt<br>
gondolom ezt most viselnetek kell, egy darabig.<br>
<br>
Nem lenne jó, egy - két barna öves friss hang, vélemény, pluszba a<br>
vezetőségbe, nem belső tanítvány ?<br>
----<br>
<br>
Bocsánat, hogy kicsit nagyon összedobáltam ezt az irományt, többször<br>
töröltem, beírtam, ide is kicsit, oda is,<br>
igyekeztem nem beleállni egyik szerepbe sem.<br>
Nézzétek el nekem, nem egyszerű feladat.<br>
A téma többet és szebbet érdemelne, de 10-15 oldal is lenne még<br>
szépen kifejtve kb. de remélem a lényeg lejön.<br>
<br>
Azért is teszem közzé, mert talán segíteni tudok kicsit a<br>
tapasztalataimmal<br>
és tartozom ennyivel a Taijinak és Mesternek és Nektek.<br>
<br>
<br>
Igyekeztem minden érintett területet legalább felvillantani, hogy<br>
látszódjon a téma összetettsége és hogy mikkel kell<br>
megküzdeniük a vezetőségi tagoknak. Ez minden harcművészetben<br>
ugyanígy van és az a kérdés milyen válaszok születnek.<br>
Ebben kellene támogatnunk Őket.<br>
<br>
Hogy ezekből meg mit és hogyan lehet a Mesterrel elfogadtatni, hát<br>
az szép feladat lesz,<br>
talán, mint a jó kukta, úgy és olyan jól dolgozik, hogy mintegy<br>
rákényszeríti a szakácsot a hálára. ( Távol - keleti mondás)<br>
<br>
Ezt addig kellene még megtenni, amíg lehet, örülve, hogy nem tudja<br>
elolvasni ezeket a leveleket.<br>
Rossz belegondolni, ha ez így marad, mi lesz.<br>
<br>
Ehhez kívánok nektek vezetőinknek, testvéreinknek sok szerencsét és<br>
kitartást.<br>
<br>
Tisztelettel,<br>
<br>
Réder Tamás<br>
<br>
<br>
2015.05.07. 17:54 keltezéssel, Konéta<br>
György írta:<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Sziasztok,<br>
<br>
Nagyon hasznosnak tartom, hogy kommunikálunk az<br>
egyesülettel kapcsolatos gondolatainkról. A véleményünk<br>
bátor leírása, egymás megértése, tolerálása, a másikhoz való<br>
empatikus hozzáállás sokat segít abban, hogy jó hangulatú<br>
közösség legyünk.<br>
Azt is gondolom azonban, hogy az előrelépést az építő<br>
jellegű hozzászólások jelenthetik.<br>
"Nem siratóünnep ez... Kár lenne pörlekedni,<br>
áskálódni azon, hogy ki ölt meg kit." (Gyalog-galopp) :-)<br>
<br>
Ennek fényében szeretnék megosztani veletek<br>
(vezetőséggel, tagokkal) pár javaslatot. (Abból a<br>
szempontból is, hogy korábban két cikluson keresztül abban<br>
a megtiszteltetésben volt részem, hogy a Mester alelnöki<br>
pozícióval bízott meg.)<br>
<br>
Ha akarunk egy jól működő, jó hangulatú egyesületet, akkor<br>
azért tenni kell mindannyiunknak. (Ezt már sokan leírták.)<br>
<br>
<br>
De mit is tehetünk?<br>
<br>
Tapasztalatom szerint a vezetőség nyugodtan fordulhatott a<br>
Mesterhez az egyesületi élet felpezsdítését, javítását<br>
szolgáló ötletekkel. A Mester többnyire nyitott volt<br>
ezekre. Az igaz ugyan, hogy sokszor érvelni kellett az<br>
ötletünk mellett, és rá kellett mutatni, hogy ez az<br>
egyesületnek (és így a Mesternek is) miért jó ez. (Illetve,<br>
<br>
<br>
hogy bizonyos dolgokat, itt Mo.-n hogyan lehet intézni.)<br>
De ezeket az ötleteket, ha akartuk, és érdemes volt, akkor<br>
meg lehetett valósítani. A Mester vevő volt ezekre.<br>
Nóra is írta, hogy a Mester a főnök. Vannak ötletei,<br>
jövőbeni tervei neki is. (Legalábbis régebben voltak.<br>
Gondolom, most is ez a helyzet.) Az más kérdés, hogy a<br>
részletek kézben tartását már a vezetőségre bízta. (És<br>
ezzel talán sikerül picit feloldanom azt a korábbi<br>
ellentmondást, miszerint a Mester a főnök, és ugyanakkor<br>
nem akarja irányítani az egyesületet.) Pl.: A Mester<br>
szeretett volna tábort, de az utánajárás, a leszervezés már<br>
a vezetőségből valakire maradt. (És itt jön képbe a<br>
vezetőség szerepéről az, amit már István is írt. Nóra,<br>
szerintem érdemes elolvasni István hozzászólását, mert ha<br>
konkrét javaslatokat nem is tartalmaz, azért nagyon jól<br>
rámutat néhány problémára.)<br>
A jelenlegi aktív vezetőségi tagokat valamelyest ismerve<br>
tudom, hogy lelkes, jó szándékú emberek. Úgyhogy csak<br>
bátorítani tudom őket az ötleteik elmondásában, a szavuk<br>
hallatásában.:-)<br>
<br>
Beválhat a csoportfelelősök kinevezése is. Ha van<br>
minden csoportban egy ügyintéző, akkor nem csak egy-két<br>
emberre terhelődik a sok adminisztratív feladat.<br>
<br>
A tábort nem egy emberre bíznám, mert - mint azt<br>
már korábban is írtam - az egy sok munkával,<br>
energiabefektetéssel járó feladat. Egy kisebb csoportot<br>
<br>
<br>
javaslok, akik egymás közt felosztják a feladatokat. Persze<br>
a munkájukat valakinek (a vezetőség köreiből) össze kell<br>
fogni. Szintén táborral kapcsolatos, hogy érdemes lehet<br>
megszondáztatni a tagokat, hogy valójában mennyit<br>
áldoznának egy jó táborért? (Gondoljunk bele, hogy<br>
már 10 éve is ennyiért táboroztunk. az árak meg közben<br>
mentek feljebb. Most van itt a dilemma, hogy lépést<br>
tartsunk-e az árakkal, vagy fokozatosan engedjünk a<br>
színvonalból.)<br>
<br>
Az egyesületi tagok is előállhatnak ötletekkel,<br>
újításokkal. (Pl. annak idején javasolta az egyik<br>
tag, hogy valaki (képes, videós, írásos formában)<br>
tudósíthatna a különböző eseményekről (tábor, verseny,<br>
bemutató, stb...). Ez szerintem jó ötlet volt, de<br>
sajnos ez nem valósult meg, mert nem volt, aki elvállalja.<br>
Sokszor a lelkes tagok hozták az egyesületnek a<br>
bemutató-lehetőségeket. (A bemutatózás szervezése,<br>
kézben tartása fontos, mert ez nagyon jó reklámlehetőség<br>
az egyesületnek. Nem véletlen, hogy amikor nagyon aktívak<br>
voltunk ilyen szempontból is (havonta legalább egyszer<br>
volt valamilyen fellépés, a Sziget Fesztiválon is többször<br>
voltunk, szórólapoztunk, stb.), akkor volt, hogy több mint<br>
70-en jelentek meg az újonc edzésen. Tudom, mert<br>
haladóként többedmagammal segítettünk Shynar-nak összeírni<br>
a jelentkezőket.) A táborlehetőségek figyeléséről, az<br>
országban ilyen szempontból való nyitott-szemmel járásról<br>
már írtam korábban. Ez is óriási segítség lenne. (Úgy<br>
tudom, hogy már nagyon sok felajánlás érkezett ilyen<br>
szempontból. Szuper.:-))<br>
<br>
Közös programok szervezése is célszerű lenne. Ezek<br>
persze sokak számára akkor rendelkeznek igazi vonzerővel, ha<br>
a Mester is részt vesz rajtuk. Ilyenek lehetnek pl.<br>
kirándulások, közös edzés a taiji világnapon stb..<br>
<br>
Lehetne ismét szervezni egy-két alkalmas szemináriumokat,<br>
<br>
<br>
ahol bizonyos edzés-elemeket lehetne elmélyíteni.<br>
<br>
És végül picit az emberi oldalról:<br>
<br>
Szükséges, hogy megbecsüljük a segítők munkáját. A Mester<br>
részéről is és a tagok részéről is. Azontúl, hogy<br>
megköszönjük nekik, szerintem valamilyenféle jutalmazás is<br>
helyénvaló lenne. (Hiszen ezen személyek időt, pénzt,<br>
energiát befektetve dolgoznak azért, hogy a Mesternek és<br>
nekünk is jobb legyen.) Az erkölcsi elismerés a<br>
legfontosabb. Köszönjük meg nekik a munkájukat, értékeljük<br>
az erőfeszítéseiket. (A köszönet nélküli fikázás erősen<br>
csökkenti a lelkes tenni-vágyást. Főleg ha<br>
attól/azoktól jön (sokszor az ember háta mögött),<br>
akiért/akikért csináljuk.) De ilyenekre is gondolok (bár<br>
<br>
<br>
tudom, a pénz nagy úr), hogy aki a pólót intézi, annak<br>
legyen ingyenes a póló, vagy aki sokat tesz az egyesületért,<br>
annak ne kelljen még külön tagdíjat is fizetnie, vagy a<br>
táborszervezők kapjanak kedvezményt (vagy legalább a<br>
benzinre elköltött pénzük legyen megtérítve). <br>
<br>
Örülök, hogy edzések során alkalmam nyílik találkozni<br>
olyanokkal, akik, mivel szintén fontos nekik ez a dolog, a<br>
maguk lehetőségeihez mérten erőfeszítést tesznek azért, hogy<br>
"ne veszítsék el a taiji-t", ahogy azt a kiváló (és már<br>
nagyon régóta kitartó) Setényi János fogalmazta meg egykor.<br>
<br>
Szerintem éppoly értékes és büszkeségre okot adó, (a Mester<br>
és a taiji felé) gesztus-értékű dolog az is, amikor a 60<br>
éves tanuló, minden gátlását leküzdve odaáll (már 10 éve) az<br>
ifjú titánok mellé gyakorolni, vagy a családos, dolgozó<br>
ember heti egyszeri edzésen való megjelenése, mint a<br>
viszonylag sok szabadidővel rendelkező emberek napi edzésre<br>
ráfordított több órája. (Itt jegyezném meg, hogy az<br>
edzésen való ritkább megjelenés nem feltétlenül jelenti<br>
azt, hogy valaki nem is gyakorol.)<br>
<br>
Sok mindenkinek köszönet jár, aki a maga módján tett/tesz<br>
valamit (szervez, fordít, ötletel, véleményt nyilvánít,<br>
videózza, fotózza az eseményeket, stb.) értünk. <br>
<br>
Anno sok emberrel volt alkalmam együtt ténykedni az<br>
egyesületért. Nekik is hála jár, hogy valameddig<br>
eljutottunk, és hogy jelenleg van mire építkezni..(Németh<br>
Józsi, Kiss Zsuzsi, Kanozsai Kriszta, Kajtár Orsi, Bozsik<br>
Laci, és még sokan mások, akik rendszeresen részt vettek<br>
bemutatókon, versenyeken (rengeteg érmet nyerve), ezzel<br>
öregbítve a Mester és az egyesületünk hírnevét. Suhajda<br>
Csilla, Csata Miki, Tóth Szabi, Czakó Andi, Horváth Gergő,<br>
Shynar, Adri, Laci, akik oroszlánrészt vállaltak<br>
bármilyen szervezésben. Örs bátyó, aki tanácsaival és a<br>
versenyszervezéssel segítette az egyesületet már régen is<br>
és most is. És a sok lelkes tagtársam, akik segítségére<br>
mindig lehetett támaszkodni.) <br>
Zavecz Áginak, Csillának, Bélának, Setényi Jánosnak,<br>
Nórának és a többieknek is köszönet a jelenlegi munkájukért.<br>
<br>
:-)<br>
<br>
Üdv<br>
Gyuri<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
_______________________________________________<br>
Taiji mailing list<br>
<a href="mailto:Taiji@lists.chen.hu" target="_blank">Taiji@lists.chen.hu</a><br>
<a href="http://lists.chen.hu/listinfo/taiji" target="_blank">http://lists.chen.hu/listinfo/taiji</a><br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br></div></div><span class="">
Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.<br>
<a href="http://www.avast.com" target="_blank">www.avast.com</a><br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br></span><span class="">
_______________________________________________<br>
Taiji mailing list<br>
<a href="mailto:Taiji@lists.chen.hu" target="_blank">Taiji@lists.chen.hu</a><br>
<a href="http://lists.chen.hu/listinfo/taiji" target="_blank">http://lists.chen.hu/listinfo/taiji</a></span></div>
<br>_______________________________________________<br>
Taiji mailing list<br>
<a href="mailto:Taiji@lists.chen.hu">Taiji@lists.chen.hu</a><br>
<a href="http://lists.chen.hu/listinfo/taiji" target="_blank">http://lists.chen.hu/listinfo/taiji</a><br>
<br></blockquote></div><br></div>